شبکه های اجتماعی: فضای مجازی مجال شکلگیری اجتماعات جدید از کاربران را فراهم میکند. از زمان تونیس و تلاش او برای تعریف دو گونه تجمع انسانی یعنی «اجتماع» در مقابل «جامعه» (گزلشافت و گمنشافت) به بعد همه متفکران علوم اجتماعی و فرهنگی «رو در رو بودن»، «محدودیت تعداد»، و «ابتناء بر روابط عاطفی و نه روابط عقلانی را از خصائص بنیانی» اجتماع عنوان کردهاند. هر چند روابط کاربران فضای مجازی تفاوتای با واسطهاست و نه رو در رو، بسیاری از مطالعه کنندگان اینترنت تمایل دارند از اصطلاح «اجتماع» برای اشاره به جمع کاربران استفاده کنند. در این میان تلاشهای متعددی در حال انجام است تا حوزه و دامنه معنایی کاربردهای جدید این اصطلاح را برای اشاره به تجمعات کاربران فضای مجازی، روشن سازد. ازجمله میتوان به تلاشهای خانم شلینی ونچرلی اشاره کرد.(کاستلز، 2007 الف360)
تعاریف عملیاتی:
کاربرشبکه اجتماعی: چهار گروه اعضای این سایت ها، کاربران ماهر کاربران فراغتی کاربران به دنبال سرگرمی و کاربران تجاری نامگذاری شده اند. اما در اینترنت کاربرانی هم وجود دارند که در استفاده از امکان های جدید اینترنتی پیشگام هستند ولی نسبت به عضویت در شبکه های اجتماعی اشتیاقی نشان نمی دهند و در فعالیت های آنلاینشان آنها را به کار نمی گیرند.
فیسبوک: شرکت ایجاد کننده وبگاه فیسبوک است که در ۴ فوریه ۲۰۰۴ به وجود آمد.از شبکههای اجتماعی مجازی است که به واسطه آن میتوان با دوستانی که دارای حساب کاربری در فیسبوک هستند عکس، فیلم یا پیغام به اشتراک گذاشت. فیسبوک هم اکنون به طور رایگان در اختیار مردم جهان قرار دارد.
لایک: ” راهی برای ارائه بازخورد مثبت یا ارتباط با مسائلی است که به آنها اهمیت میدهیم. شما میتوانید نوشته یک دوست را لایک بزنید تا به او بازخوردی داده باشید یا صفحهای را لایک بزنید تا با آن در ارتباط باشید. در عین حال امکان لایکِ یک آگهی هم در فیسبوک وجود دارد.
طبق این تعریف، کلیک روی لایکِ زیر نوشته یک دوست، راه سادهای برای نشان دادن این است که از آن لذت بردهاید، بدون آن که نظری زیرش نوشته باشید. اما اگر نظر کسی را لایک میزنید به معنای آن است که به آن توجه کردهاید.
فیسبوک میگوید وقتی ویدئوی دوستتان را لایک میزنید:
نشاندهنده این است که آن ویدئو را پسندیدهاید.
نوشتهای روی تایملاین شما مبتنی بر پسندیدن این ویدئو منتشر میشود.
دوستتان آگاه میشود که ویدئوی او را پسندیدهاید.
شخصیتها، نشانهای تجاری، صاحبان کسب و کار، سازمانها و رسانهها میتوانند صفحهای اختصاصی در سایتی چون فیسبوک برپا کنند. اما لایک یک “صفحه” به چه معناست؟
فیسبوک میگوید وقتی صفحه، آگهی یا نوشتهای خارج از فیسبوک را لایک میکنید، یک ارتباط ای\ جاد کردهاید. روی دیوارتان این لایک اطلاعرسانی میشود و اسمتان ممکن است روی صفحه مورد نظر یا در کنار آگهی یا در اپلیکیشنهای ویژه فیسبوک ظاهر شود. به علاوه، بهروزرسانیهای صفحهای که لایک زدهاید در خبرمایه (News Feed) شما پدیدار خواهد شد.
صفحه رسمی كشوری به فارسی در فیسبوک آگهیهایی را برای جذب لایک منتشر میکند
پیش از ایجاد دکمه “لایک” توسط فیسبوک، کاربران روی عبارتی کلیک میکردند که از آنها میخواست یک”طرفدار”باشند اما این سایت پس از بررسی واکنشها و بازخوردهای به دست آمده از کاربرانش، به این نتیجه رسید که بهتر است واژه Fan یا طرفدار را با Like جایگزین کند که مفهوم “پسندیدن” را همراه خود دارد. از نظر فیسبوک “لایک” مفهومی سبکتر از واژه پیشین دارد و راه استانداردی برای ارتباط با افراد، چیزها و موضوعاتی است که کاربران به آنها علاقمندند.
لباس غیر رسمی: در این تحقیق به لباس هایی ورزشی، محلی، پوشش خانگی، لباس مهمانی برای خانم ها و… لباس غیر رسمی گفته می شود.
لباس رسمی: در این تحقیق به لباس هایی پوشش مناسب عرفی را دارد گفته می شد.
پوشش مو: پوشش مو در عکس های کاربران زن به معنی پوشاندن قسمتی از مو جزءِ پوشش دادن به حساب می آید.
زیورات زن شامل: ساعت، النگو ،گوشواره، دست بند و… آرایش در میان زنان بررسی شود.
می تواند چند مورد انتخاب شود.
تعداد صفحه :142
قیمت :37500 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود فایل در اختیار شما قرار می گیرد
و در ضمن فایل خریداری شده به ایمیل شما ارسال می شود.
پشتیبانی سایت serderehi@gmail.com
Posted in علوم اجتماعی - جامعه شناسیTagged اجتماع سببپوشش بدنقشربندی اجتماعینوع مالکیتEdit"پایان نامه مطالعه نوع پوشش ارائه شده ازخود توسط کاربران زن شبکه اجتماعی فیس بوک”