موانع فرهنگی
۰۳/۴
موانع مالی
۷۳/۳
موانع انگیزشی
۹۹/۲
موانع جسمانی-روانی
۹۵/۲
با توجه به نتایج جدول ۱۹.۴. موانع مدیریتی وبرنامه ریزی بیشترین و موانع جسمانی-روانی کمترین تاثیر را در بین موانع رشد وتوسعه ورزش های پایه در مدارس داشتند.
فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۱.۵.مقدمه
مهمترین مرحله در هر نوع مطالعه و پژوهش مرحله بحث و نتیجه گیری است. بدیهی است پژوهش در هر زمینهای که انجام شود دارای هدف و انگیزه خاص است، لیکن آنچه مهم است نتایج و دستاوردهای حاصل از آن است که میتواند کاربرد پیدا کند و به مرحله ظهور برسد. در واقع در این مرحله است که تولید علم صورت میگیرد. نتایج حاصل و پیشنهادات علاوه بر اینکه از نظر کاربردی کردن پژوهش اهمیت دارد در ایجاد و تقویت انگیزه در پژوهشگران و همچنین در هموار نمودن راه مطالعات و پژوهشها کاملا موثر است. لذا در این فصل ابتدا خلاصهای از طرح پژوهش، مبانی نظری، پیشینه پژوهش، روش و نتایج پژوهش بیان میشود. سپس بحث و بررسی و نتیجه گیری از پژوهش ادامه یافته و در نهایت پیشنهادات پژوهش برای مدیران ، اساتید، و پژوهشگران بخصوص مسئولان حیطه آموزش وپرورش ارائه شده است.
۲.۵. خلاصه آمار توصیفی
۱.۲.۵. ویژگیهای فردی
در بررسی وضعیت تاهل آزمودنی ها، ۴/۴۱% از نمونه مجرد و ۹۶/۵۸% متاهل بودند.
در بررسی وضعیت سنی ، ۶/۲۱% در گروه سنی زیر ۲۵ سال، در گروه سنی ۲۶ تا ۳۲ سال، ۵/۴۸% در گروه سنی ۳۳ تا ۳۹ سال ، ۹/۸% ودر گروه سنی ۴۰ سال وبالاتر،۲۱درصد قرار داشتند.
همچنین یافته ها نشان دادند که ۲/۵% فوق دیپلم، ۵/۴۸%لیسانس ، ۵/۴۲% فوق لیسانس و ۸/۳% دکترا بودند.
۳.۵. خلاصه آمار استنباطی
۱.۳.۵. بررسی طبیعی بودن توزیع داده ها
برای بررسی طبیعی بودن توزیع متغیرهای تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرونف (K-S) استفاده شد.
با توجه به نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف، تمام توزیعها از لحاظ آماری نرمال می باشند (۰۵/۰<p).
۲.۳.۵. بحث آزمون فرضیه ها
۱.۲.۳.۵. بحث فرضیه اول
موانع فرهنگی بر رشد وتوسعه ورزش های پایه مدارس تاثیرمعنی داری نداشت.که با توجه با طبیعی بودن داده ها از آزمون تی تک نمونهای برای بررسی تاثیر موانع فرهنگی بر رشد وتوسعه ورزش های پایه با توجه به نتایج جدول موانع فرهنگی بر رشدو توسعه ورزش های پایه مدارس تاثیر معنیداری داشت (۰۱/۰>P، ۷۷/۶۶=t). بنابراین فرض صفر رد شد.
تحقیقات همسو بشرح زیر است:
علوی (۱۳۸۱) با تدوین مقاله ای با عنوان ژیمناستیک و توسعه یافتگی: از نظر ارتقای ژیمناستیک روز دنیا هماهنگی تنگاتنگ با مراکز آکادمیک و تخصصی به صورت کاربردی و عملی وجود دارد و در زمینه های مختلف پژوهش ها و تحقیقات وسیعی انجام گرفته و به نتایج چشمگیری دست یافته اند و این امر را اهل فن و متخصصان تحصیل کرده دانشگاهی که صاحب نطر اند انجام داده اند. نقش اسپانسرهای مالی، تبلیغاتی، پوشش های رسانه ای، ارتباط های جمعی و … در هماهنگ سازی رشته های پایه نقش عمده و اصلی داشته اند. اعتقاد بر این است که با فرهنگ سازی در ورزش های پایه و تغییر نگرش مسئولان به این قضیه فراهم نمودن زمینه های رشد و شکوفایی ورزش های پایه به صورت فرهنگ ملی باعث ارتقا در رشد و جامعه و ورزش به موازات هم خواهد شد .
حافظ مطلق (۱۳۸۱) با بیان طرحی با عنوان توسعه ژیمناستیک نظریات خود را جهت بیان راهکار بدین صورت بیان کرده است: ۱. تبلیغات وسیع در رسانه ها جهت ایجاد ذهنیت مناسب در خانواده ها و در همین رابطه آگاهی دادن به عامه مردم در ایمنی و سلامت ورزشکارانی که به ژیمناستیک می پردازند که برای این منظور می توان با توضیح و نمایش وسایل کمک آموزشی، تشک های ایمنی و سایر موارد مورد نیاز به نتیجه رسید. ۲. حذف برنامه های استعدادیابی و سعی در جذب هرچه بیشتر علاقمند به ژیمناستیک ۳. تهیه برنامه های مدرن جهت بدنسازی اصولی و تخصصی ژیمناستیک در تمام مقطع