برای محصول کلاسیک معمولا طبقه بندی اغلب اطراف برند سازماندهی می شود. ولیکن برای محصولات جدیدتر، خاستگاه جغرافیایی محصول بیشتر مورد تاکید می باشد.
تحقیقات نشان می دهد که دانش ذهنی محصول بر ریسک ادراک شده تاثیر می گذارد. هم چنین سطح ریسک ادراک شده با توجه به فرصت های مصرف، متفاوت است (ویوت، 2012، 222).
1-5 فرضیات
دانش ذهنی محصول بر محصول انتخاب شده توسط مصرف کنندگان تاثیر دارد.
دانش ذهنی محصول بر میزان اهمیت ویژگیهای محصول که توسط مصرف کنندگان انتخاب میشود، تاثیر دارد.
دانش ذهنی محصول بر محصولی که توسط مصرف کنندگان در سفارشات مختلف مورد استفاده قرار میگیرد، تاثیر دارد.
دانش ذهنی محصول بر اندازه مجموعه مورد بررسی مصرف کننده تاثیر دارد.
دانش ذهنی محصول بر ساختار و تنوع اندازه مجموعه مورد بررسی مصرف کننده تاثیر دارد.
دانش ذهنی محصول بر ریسک ادراک شده تاثیر دارد.
ریسک ادراک شده بر ساختار و تنوع اندازه مجموعه مورد بررسی تاثیر دارد.
1-6 اهداف تحقیق
1-6-1 هدف کلی
بررسی نقش دانش ذهنی محصول بر انتخاب محصول
1-6-2 هدف فرعی
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر محصول انتخاب شده توسط مصرف کنندگان
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر میزان اهمیت ویژگی های محصول توسط مصرف کنندگان
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر محصولی که توسط مصرف کنندگان در سفارشات مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر اندازه مجموعه مورد بررسی مصرف کننده.
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر ساختار و تنوع اندازه مجموعه مورد بررسی مصرف کننده
شناسایی تاثیر دانش ذهنی محصول بر ریسک ادراک شده
شناسایی تاثیر ریسک ادراک شده بر ساختار و تنوع اندازه مجموعه مورد بررسی
1-7 قلمرو تحقیق
1-7-1 قلمرو مکانی
این تحقیق در بین دارندگان تلفن همراه شهر اراک که بین 18 تا 35 سال سن دارند، انجام شده است.
1-7-2 قلمرو زمانی
تحقیق از مرداد ماه 1393 تا دی ماه 1393 به طول انجامیده است.
1-7-3 قلمرو موضوعی
این تحقیق در حوزه رفتار مصرف کننده، بازاریابی و محصول قرار میگیرد.
سایت های دیگر :