۱.۰۴۵
.۳۳۰
۳.۱۷۱
.۰۰۲
منابع سازمانی
.۲۶۸
.۰۸۴
.۲۳۹
۳.۱۷۴
.۰۰۲
قابلیت های سازمانی
.۱۷۸
.۰۸۳
.۱۶۰
۲.۱۲۹
.۰۳۴
موقعیت مکانی
.۱۲۴
.۰۳۵
.۲۵۰
۳.۴۹۷
.۰۰۱
نوع مالکیت
.۰۸۶
.۰۳۷
.۱۶۸
۲.۳۴۶
.۰۲۰
ضریب همبستگی چندگانه برابر ۵۰/۰ و ضریب تعیین برابر ۲۵۲/۰ است.
مقدار دوربین-واتسن برابر ۱۰/۲ است. چون این مقدار بین ۵/۱ و ۵/۲ قرار دارد نتیجه میگیریم که متغیر ملاک دارای خود همبستگی نبوده و خطاها مستقل از هم میباشد.
سطح معنیداری آزمون F برابر ۰۰۱/۰ است. با توجه به اینکه سطح معنیداری آزمون F کمتر از ۰۵/۰ است نشان میدهد که بین متغیر ملاک و متغیرهای پیشبین رابطه خطی معنیداری وجود دارد.
جدول ضرایب رگرسیونی نشان میدهد که منابع سازمانی، قابلیت های سازمانی، موقعیت مکانی و نوع مالکیت بر عملکرد بازاریابی دارای تاثیر مثبت معنیداری میباشند (سطح معنیداری کمتر ۰۵/۰ است). ملاحظه میشود که با ورود متغیرهای تعدیل کننده، تاثیر قابلیت های سازمانی معنیدار میشود. به عبارتی متغیرهای موقعیت مکانی و نوع مالکیت نقش تعدیل کننده ای در بین منابع و قابلیت های سازمانی و عملکرد بازاریابی دارند.
فصل پنجم:
جمعبندی، نتیجهگیری و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
این پژوهش با هدف «تعیین تأثیر منابع و قابلیت های سازمانی بر عملکرد بازار یابی» انجام شده است. روش انجام این تحقیق پیمایشی - همبستگی و ابزار اندازه گیری آن پرسشنامه بوده است. برای سنجش روایی پرسشنامه از نظر متخصصین و کارشناسان استفاده شده است. مقدار آلفای کرونباخ هر یک از پرسشنامه ها بالاتر از ۶۷% بود که نشانگر پایایی خوب پرسشنامهها است. جامعه ی آماری مورد مطالعه در این پژوهش شعب بانکهای دولتی و خصوصی استان آذربایجان شرقی است که در حدود۵۰۰ شعبه می باشند. نمونه آماری با بهره گرفتن از جدول مورگان تعداد ۲۱۷ شعبه مشخص گردیده است. همچنین روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. داده های بدست آمده از پرسشنامه ها وارد برنامه spss نسخه ۱۸ شد و ابتدا از طریق آمار توصیفی نظیر ایجاد جداول توزیع فراوانی و میانگین، انحراف معیار، و نمودارها، نمونه مورد بررسی از نظر ویژگیهای جمعیتشناختی و متغیرهای تحقیق مورد توصیف قرار گرفت. سپس در ادامه از طریق آزمون دوجملهای و آزمون فریدمن به آزمون فرضیهها پرداخته شد.
۵-۲- یافته های توصیفی
از کل نمونه مورد بررسی، ۱/۸۱ درصد مرد و ۹/۱۸ درصد زن هستند.
مدرک تحصیلی ۳/۶۷ درصد کارشناسی و ۷/۳۲ درصد کارشناسی ارشد است.