1-5 سولات تحقیق
1-5-1پرسش اصلی تحقیق (مسأله تحقیق)
– وضعیت بانکداری الکترونیک در شعب بانک مسکن استان مازندران چگونه است؟
1-5-2 سؤالات فرعی تحقیق
سؤالات موردنظر جهت انجام این پژوهش تحت 3عنوان اصلی خواهد بود.
1- وضعیت عوامل داخلی (نقاط ضعف و قوت) و خارجی(فرصت و تهدید) بانکداری الکترونیکی در شعب بانک مسکن استان مازندران چگونه است؟
2- با ترکیب عوامل مربوط به وضعیت داخلی و خارجی، استراتژی های ترجیهی برای توسعه نظام بانکداری الکترونیک در بانک مسکن استان مازندران در کدام ناحیه قرار می گیرد؟
3- متناسب با داده های مربوط به تحلیل وضعیت و استراتژی ترجیحی مربوطه چه توصیه های استراتژیک را برای توسعه بانکداری الکترونیک در شعب بانک مسکن استان مازندران می توان پیشنهاد نمود؟
1-6 فرضیههای تحقیق
در این پژوهش جهت دستیابی به نتایج کاملتر و عدم محدودیت در یک وضعیت خاص، فرضیه ای در نظر گرفته نشده و سعی می گردد با سؤال روند پژوهش ادامه یابد.
1-7 تعریف واژهها و اصطلاحات فنی و تخصصی
1-7-1 تعاریف مفهومی
1-7-1-1 بانکداری الکترونیک
بانکداری الکترونیک یا برخط یا اینترنتی، عبارت است از فراهم آوردن امکاناتی برای کارکنان در جهت افزایش سرعت و کارایی آنها در ارائه خدمات بانکی در محل شعبه و همچنین فرآیندهای بین شعبهای و بین بانکی در سراسر دنیا و ارائه امکانات سختافزاری و نرمافزاری به مشتریان که با استفاده از آنها بتوانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بانک، در هر ساعت از شبانه روز (۲۴ ساعته) از طریق کانالهای ارتباطی ایمن و با اطمینان عملیات بانکی دلخواه خود را انجام دهند)سلیمانی و همکاران،1389).
1-7-1-2 تحلیل وضعیت
ابزار مورد استفاده مدیران جهت بررسی محیط داخلی وخارجی به منظور درک قابلیت های شرکت،مشتریان و محیط رقابتی خود((Dictionary of marketing terms,2008.
1-7-2تعاریف عملیاتی
1-7-2-1بانکداری الکترونیک
دراین تحقیق منظور از بانکداری الکترونیک دستگاه های خود پرداز،اینترنت بانک،موبایل بانکینگ،کارت بانکی و pos فروشگاهی می باشد.
1-7-2-2 تحلیل وضعیت
در این تحقیق تحلیل وضعیت با کمک ماتریس های SWOT ، IE ، QSPM ،SPACE و استفاده از نظرات خبرگان با روش دلفی انجام خواهد گرفت.
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 521px; left: 3px;"> |