۵۷۶۷۲
۶۱۶۴۸
۳/۱%
امریکا
۳۸۸۰۶
۴۰۹۹۷
۴۶۱۱۵
۴/۲%
کل
۹۴۴۹۷
۹۸۱۴۳
۱۰۷۱۵۶
۸/۱%
منبع: Data Monitor Analysis
جدول شماره ۱-۱- میزان مصرف نوشیدنیها را در کشورهای اروپایی و کشور امریکا را نشان میدهد. همانطور که مشاهده می شود درصد میزان مصرف نوشیدنیها از سال ۱۹۹۸ تا سال ۲۰۰۸ برای تمام کشورها رشد داشته که نشان دهنده اهمیت مناسبتها برای مصرف محصولات و خدمات است.
بنابراین از لحاظ تئوری با توجه به ضعف مبانی نظری و فقدان مطالعات انجام شده در این زمینه ضرورتی در انجام این تحقیق دیده می شود و از لحاظ عملی با توجه به حضور گسترده بانکها و موسسات دولتی و خصوصی و افزایش رقابت بین آنها، ضرورت دارد که بانکها برای حفظ و افزایش سهم بازار خود، شیوه های نوین بازاریابی مانند بازاریابی براساس مناسبتها را دنبال نمایند و از طریق تدوین راهبرد بازاریابی براساس مناسبتها به اهداف مورد نظرشان دست یابند.
۲-۱- اهداف پژوهش
هدف اصلی:
تدوین راهبرد بازاریابی مناسبتی برای گروه های منتخب مشتریان بانک کشاورزی
اهداف فرعی:
- شناسایی مناسبتها و اولویت بندی آنها برای مشتریان منتخب
- شناسایی کانالهای ارتباطی مطلوب مشتریان جهت اطلاعرسانی
- شناسایی نوع پیامهای ارسالی به مشتریان در ایام مناسبتها از دیدگاه مشتریان منتخب
۳-۱- سوالات پژوهش
سوال اصلی:
راهبرد بازاریابی مناسبتی موثر برای گروه های منتخب مشتریان کدام است؟
سوالات فرعی:
- مشتریان منتخب به چه مناسبتهایی علاقه دارند و اولویت مناسبتها چگونه است؟
- کدام کانالهای ارتباطی برای اطلاعرسانی به مشتریان در مناسبتهای مورد علاقه آنان مطلوب است؟
- چه پیامهایی در مناسبتهای مورد توجه مشتریان منتخب ارسال شود؟
۴-۱- نتایج مورد انتظار از اجرا و استفادهکنندگان (مستقیم و غیرمستقیم) از نتایج پژوهش
- کمک به مدیران بانکها جهت استفاده از پتانسیل مناسبتها به منظور جذب منابع بیشتر و افزایش سهم بازار و سودآوری
- کمک به مدیران بازاریابی برای طراحی راهبرد بازاریابی براساس مناسبتها
- کمک به شرکتهای تبلیغاتی و پیشبرد فروش برای ساخت تیزر و آگهیهای تبلیغاتی
- کمک به محققان برای پژوهشهای آتی در این زمینه
۵-۱- تعریف عملیاتی متغیرها