۵-۵- توصیه های کاربردی
در وضعیت موجود حقوق و دستمزد نیروی انسانی در سازمان ها و صنایع براساس وظایف شغلی و راندمان و بهره وری و در چارچوب ارزشیابی مشاغل و کارکنان می باشد و حقوق و دستمزد نیروی انسانی براساس نیازهای اولیه آنها مانند آب و غذای که درسازمان ها و صنایع استفاده می کنند نمی باشند و همچنین در وضعیت موجود کرایه حمل و نقل بار تابعی از سوخت مصرفی و قیمت سوخت می باشد ولی در وضعیت مطلوب شایسته است که کرایه حمل و نقل مانند حقوق و دستمزد نیروی انسانی تابع وظایف حاملان بار و شرایط بار باشد و چارچوبی مناسب مانند ارزشیابی مشاغل و کارکنان نیروی انسانی برای حمل و نقل طراحی و برآورد و تهیه شود و توصیه می کنم نام این چارچوب ارزشیابی بارو رانندگان و شرکت های حمل و نقل باشد ودر وضعیت مطلوب می توان کرایه حمل و نقل را تابعی از زمان تحویل بار و بیمه بار و ارزش بار و مالیات بار محاسبه نمود و این تابع باعث می شود که کرایه حمل و نقل رابطه مستقیم با افزایش قیمت سوخت نداشته باشد و همچنین تابع مورداشاره منجر به این میشود که تورم محصولات با کرایه حمل و نقل رابطه مستقیم نداشته باشد.
۵-۶- محدودیتهای خارج از اختیار پژوهشگر
پژوهش درباره کرایه کم است و خلاءهای زیادی در ارتباط با کرایه وجود دارد.
با توجه به تعداد شرکت های حمل و نقل و تولیدی و خدماتی مورد نیاز به حمل و نقل و هزینه های بالا و زمان بالای تحقیق پژوهشگر از نمونه برداری خارج از کلان شهر اراک را نتوانست انجام دهد و این پژوهش به زمان زیادتری نیاز دارد.
۵-۷- محدودیتهای در اختیار پژوهشگر
با توجه به این که پژوهش در موضوع کرایه حمل و نقل در شرکت های حمل و نقل از نمونه آماری اینجانب انجام نشده بود و مسولان و مدیران شرکتهای مورد سوال نیاز به تشریح و توضیحات زیادی داشتند.
۵-۸- پیشنهادهایی برای پژوهشهای بعدی
صنعت حمل و نقل در جامعه ما مظلوم واقع شده است و درباره کرایه حمل و نقل پژوهش کم می باشد و خلاء های بسیار زیادی است.
اینجانب پیشنهاد می دهم که پژوهشهای بعدی در ارتباط با کرایه تعادلی درباره حمل و نقل هوائی و دریائی و مسافر با محوریت مهندسی کار و روش ها و مدیریت زمان انجام شود. کرایه تعادلی بر مصرف سوخت و کرایه توافقی تحقیق شود.
فصل ششم
منابع
منابع فارسی
۱٫ | احمدی، علیرضا، ۱۳۸۷، ارزیابی کاروزمان – مهندسی کارو مدیریت زمان. |
۲٫ | امیدوار، مجید، مقاله مدیرت زمان، ۱۳۸۰٫ |
۳٫ | منتظری، محمد، و ادواری، مجید، ۱۳۸۰، بررسی مولفه های ترافیکی سیستمهای حمل ونقل شهری وعوامل موثر برآن. |
۴٫ | بیمه های باربری شرکت سهامی بیمه دانا، ۱۳۸۶٫ |
۵٫ | حافظی، ۱۳۸۹، دستورالعمل اجرای مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل ونقل. |
۶٫ | روحانی، بیژن، ۱۳۹۱، معضل نوسانات کرایه حمل. |
۷٫ | رهنمایی رود پشتی، فریدون، ۱۳۸۷، حسابداری مدیریت. |
۸٫ |