15.
سیلورا و همکاران
(2008)
با عنوان خرید آنی: نقش عاطفه، تأثیر اجتماعی و سلامت ذهنی
سلامت ذهنی، جنسیت، سن و خرید آنی(عاطفی و عقلایی)
بخش عقلایی خرید آنی با فقدان تصمیم گیری خرید در ارتباط است و خرید آنی عقلایی با سلامت ذهنی به صورت منفی در ارتباط است. بخش عاطفی خرید آنی با احساساتی از هیجان و اشتیاقی مقاومت ناپذیر به خرید در ارتباط است. زنان بیشتر از مردان تمایل به خرید آنی دارند و رابطه منفی میان خرید آنی و سن وجود دارد.
16. ژو و وونگ (2008)
تأثیر محرک های داخل فروشگاهی بر روی خرید آنی مصرف کننده در سوپرمارکتهای چینی
پوستر، نقطه خرید (POP)، اثر ترویجی و آگاهی دهنده، اثر لذت جویی و عملی، درآمد و خرید آنی
پوسترهای درون فروشگاهی نباید فقط برای تخفیف و آگاهی از قیمت کمتر باشند بلکه باید برای تحریک کننده بودن محیط نیز استفاده شوند و این پوسترها راهی برای افزایش خریدهای آنی می باشد. درآمد خانواده ها نقش مهمی را در خرید آنی آنها ایفا می کند.
ادامه جدول 2-5) مطالعات خارجی خرید آنی
منبع
موضوع
متغیرهای تحقیق
نتایج تحقیق
17.تندای و کریسپن (2009)
مطالعه محیط داخل فروشگاه و خرید آنی
عوامل مؤثر بر خرید مثل آنی کوپنها، تبلیغات، رفتار کارکنان و قیمت و…، جو فروشگاه(رایحه و موسیقی)، زمان سپری شده در فروشگاه و خرید آنی
نتایج نشان داد که کوپنها، نمایش داخل فروشگاهی، تبلیغات، رفتار کارکنان و قیمت به عنوان مهمترین عوامل مؤثر بر خرید آنی مشخص شدند. در میان فقیران عوامل با ماهیت اقتصادی مثل قیمت و کوپن اهمیت بیشتری دارند. موسیقی و رایحه به بیشتر ماندن در فروشگاه کمک می کند و بیشتر ماندن در فروشگاه باعث خرید آنی بیشتری می شود.
18. لای (2010)
نحوه تأثیر وضعیت و روش های مالی بر رفتار خرید آنی
وضعیت مالی، روش های مالی و خرید آنی
نتایج نشان داد که افرادی که خرید آنی پایینی داشتند دوره های برنامه ریزی خاصی برای وضعیت مالی خود داشتند. افراد با خرید آنی بالاتر تمایل به فعالیتهای اعتباری دارند و پول گراتر (فکر بیشتری در مورد جنبه های مختلف پول می کنند) هستند.
19. هیو چانگ و همکاران (2011)
کاربرد مدل
S-O-R
در محیط خرده فروشی و نقش انگیزه لذت جویی بر خرید آنی
مدل S-O-R، ویژگیهای محیطی فروشگاه، واکنش های هیجانی،انگیزه لذت جویی و خرید آنی
ویژگیهای محیطی فروشگاه بر واکنشهای هیجانی و واکنش های هیجانی مثبت بر رفتار خرید آنی مؤثر است. انگیزه لذتجویی در مصرف کننده به عنوان میانجی میان ویژگیهای محیطی و واکنش هیجانی مثبت عمل می کند.
ادامه جدول 2-5) مطالعات خارجی خرید آنی
منبع
موضوع
متغیرهای تحقیق
نتایج تحقیق