بست، جان. (۱۳۷۱). روش های تحقیق در علوم رفتاری و تربیتی. ترجمه حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، چاپ هفتم، انتشارات رشد
بیگی نیا، عبدالرضا؛ اسفندیاری سلوکلو، محمود؛ سلیمانی بشلی، علی. (۱۳۸۸). نقش مسئولیت اجتماعی سازمان ها در توسعه پایدار. هفتمین کنفرانس بین المللی مدیریت ، ۲۸ تا ۳۰ آذر،گروه پژوهش صنعتی آریانا، تهران
پرهیزکار،کمال.(۱۳۷۳). مدیریت منابع انسانی و اداره امور استخدامی. چاپ اول، تهران، انتشارات آگاه.
جعفری جنیدی، مهدی؛ بیگی نیا عبدالرضا.(۱۳۸۸)، آسیب شناسی منابع انسانی با هدف بهبود و توسعه(مورد مطالعه: بانک ملت)، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات
جهانگیری،علی؛ مهر علی، امیر هوشنگ.(۱۳۸۷). شناسایی و اولویت بندی عوامل مؤثر بر حفظ و نگهداشت کارکنان متخصص سازمان ساصد. پژوهش نامه علوم انسانی و اجتماعی: تابستان، شماره۲۹ ، ۳۷ تا ۵۶٫
حافظ نیا، محمد رضا (۱۳۷۷). مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
خاکی، غلامرضا. (۱۳۷۹). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. انتشارات بازتاب.
دانایی فر، حسن؛ الوانی، مهدی؛ آذر، عادل. (۱۳۸۷). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. انتشارات صفار اشراقی
رسولی، رضا؛ شهایی، بهنام؛ صفایی، مهناز. (۱۳۹۱). عوامل مؤثر بر ترک خدمت کارکنان در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور. فصلنامه مدیریت دولتی، دوره ۴، شماره ۹، صص ۲۷-۴۲٫
رضاییان، علی؛ حاتمی، سکینه؛ دستار، حسین(۱۳۹۰). ارتباط بین مدیریت مسیر پیشرفت شغلی و رضایت از مسیر پیشرفت شغلی. مجله طب نظامی، دوره ۱۳ ، شماره ۴، صفحات: ۲۲-۲۲۷
رونقی ، یوسف (۱۳۸۵). مدیریت حقوق و دستمزد . چاپ اول، تهران : انتشارات فرمنش.
زکی،محمدعلی.(۱۳۸۸). بررسی تاثیر ابعاد رضایت شغلی بر تعهد سازمانی.اصفهان.ماهنامه دانشگاه
زمانی فر، محسن؛ احمدی آزرم، هادی. (۱۳۸۹). ترک خدمت کارکنان دانشی. راهبرد، شماره ۴، ۱۳۶-۱۰۵٫
سایت شرکت نفت، http://www.niopdc.ir
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازی، الهه. (۱۳۸۵). روش های تحقیق در علوم رفتاری. نشر آگاه.
سکاران، اوما. (۱۳۹۲). روش های تحقیق در مدیریت. ترجمه،محمد صائبی و دکتر محمود شیرازی. مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی
سلطانی،ایرج، نقش توسعه منابع انسانی در ارتقای بهره وری سازمان، مدیریت دولتی، شماره ۳۹٫
صفر خانلو، فریدون.(۱۳۷۲). عوامل مؤثر بر تداوم خدمت کارکنان-پژوهشی در شرکت های سازمان صنایع ملی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت .
ضیاء الدینی آورانی، محمد .(۱۳۸۵). بررسی رابطه بین ویژگی های نقش کارکنان با تمایل به ترک خدمت آنان در ادارات دولتی شهرستان رفسنجان. ،فصلنامه علمی و ترویجی مدیریت ، سال سوم شماره ۱/۶٫
طالقانی، غلامرضا؛ نرگسیان، عباس؛ گودرزی، مصطفی. (۱۳۸۸). بررسی رابطه بین شهرت سازمانی و ویژگی های شخصیت کارکنان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران. مجلۀ پژوهش نامه مدیریت، سال اول، شماره ۱، صص ۶۸-۴۷٫
علیزاده، ابراهیم.(۱۳۸۶). عوامل مؤثر بر تمایل ترک شغل کارکنان. دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، سال چهارم، شماره ۱۱ ، خرداد ماه.
فرنج، درک (۱۳۷۱). فرهنگ توصیفی مدیریت. ترجمه محمد صائبی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
فرهنگی، علی اکبر و همکاران. (۱۳۷۹). پروژه بررسی و شناخت وضع موجود شرکت آب منطقه ای کرمان، ارائه اولویتهای تحقیقات جهت حل برخی از مشکلات سازمان و افزایش بهرهوری. مرکز پژوهشهای کاربری، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
قلی پور، آرین.(۱۹۹۱). مدیریت منابع انسانی (مفاهیم، تئوری ها و کاربرد ها). چاپ چهارم. انتشارات سمت.
قلی پور، رحمت الله; امیری، علی نقی;مهدی زاده، محمد رضا(۱۳۹۲)، شناسایی عوامل مؤثر بر ماندگاری کارکنان دانشی در شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، مدیریت فرهنگ سازمانی،دوره یازدهم، شماره دوم، صفحات ۱۳۳-۱۶۱٫
کومار، کریشن (۱۳۷۴). روش های پژوهش در کتابداری و اطلاع رسانی (فاطمه رهادوست؛ فریبرز خسروی، مترجم). تهران: کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران
گلکار، حسن. (۱۳۷۵). بررسی عوامل سازمانی و روان شناختی تمایل به ترک خدمت کارکنان مرد موسسات آموزش عمومی و عالی در شهر کرمان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز .
مانزینی ،آندرو. (۱۳۸۵). ترجمه ،عطافر ،علی ،قبادی پور ،مرضیه ،آنالویی ،سعید. آسیب شناسی سازمانی با رویکردی کاربردی به حل مشکل و بالندگی در سازمان. موسسه علمی دانش پژوهان برین
ممی زاده، جعفر. (۱۳۸۸). ترک خدمت در سازمان بررسی علل، عوارض و عواقب آن. توسعه مدیریت، شماره ۴۴٫ ۳۲-۳۸٫
مورهد، گریفین.(۱۳۷۴). رفتار سازمانی. ترجمه مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده. تهران : انتشارات مروارید.
مهرگان، دکتر محمد رضا؛ سید کلالی، نادر. (۱۳۹۱). بررسی ارتباط میان عوامل مؤثر بر ترک خدمت دانشگرانICTدر صنعت ارتباطات همراه ایران با بهره گرفتن از متولوژی نقشه های شناختی فازی. پژوهش های مدیریت عمومی، شماره هجدهم، صفحات ۲۵-۴۴٫
نوا، ریموند. (۱۳۸۴). توسعه کارکنان. ترجمه دکتر پورصادق و على میرزایى. تهران: سارگل، چاپ اول
نیکوکار ،غلامحسین. (۱۳۸۶). بررسی برخی از عوامل مؤثر بر امنیت شغلی مدیران میانی. مجله علوم انسانی ،شماره۷۰
ودیعت، محمدرضا. (۱۳۸۳). فرهنگ توصیفى مدیریت منابع انسانی . تهران: معاونت آموزش ناجا، چاپ اول.
هومن، حیدر علی. (۱۳۸۰). شناختروش علمی در علوم رفتاری(پایه های پژوهش). انتشارات پارسا، چاپ چهارم.
English Resources
Abbasi, S.M. and Hollman, K.W. (2000). Turnover: the real bottom line, Public Personnel Management. Vol. 29, pp. 333-42.
Abegglen, J.C. (1958). The Japanese Factory: Aspects of Its Social Organization. Free Press, Glencoe, IL., .of Manpower, Vol. 19, Iss: 3, pp.184 – ۱۹۴
Abu Elanain ,Hossam M.( 2014). Leader-member exchange and intent to turnover Testing a mediated-effects model in a high turnover work environment. Management Research Review ,Vol. 37 ,No. 2, pp. 110-129
Adachi, E. (2009). Knowledge management in a public research organization: Reform of a planning section service by action research. PICMET Proceedings, Portland, Oregon USA.
Adams, J.S. (1965). Inequity in social exchange. Advances in Experimental Social Psychology, Vol. 62, pp. 335-343.
Ajzen, I, Fishbein, M. (1980). Understanding attitudes and predictingmn social behaviors. New Jersey:Prentice-Hall.
Albaugh, J. (2003). Keeping nurses in nursing: the profession’s challenge for today. Urologic Nursing. No.23, 193-199.
Ali shah, Iqtidar., Fakhar Zainab., Ahmad, M, Shakil., Zaman, Khalid. (2010). Measuring push, pull and personal factors affecting turnover intention: A case of university teachers in Pakistan. Review of economic & business studies, Volume 3, Issue 1, pp. 167-192.
Amah, O.E. (2008). Job Satisfaction and Turnover Intention Relationship: The Moderating Effect of Job Role Centrality and Life Satisfaction. Human Resources Institute & Curtin University of Technology, Singapore.
American Management Association. (1997). Retention management strategies, practices, trends. New York: Saratoga Institute.
Armestrong Micheal. (2006). A Handbook of Human Resource Management Practice, London and Philadelphia, Kogan Page, 10TH Edition.
آسیب شناسی عوامل مؤثر بر ترک خدمت نخبگان از دیدگاه مدیران- قسمت ۵۵