قلمرو این پژوهش از نظر موضوعی، در محدوده ارزیابی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد شهرستان اصفهان میباشد.
1-6-2- قلمرو مکانی پژوهش
قلمرو مکانی این پژوهش نمایندگیهای شرکت بیمه پاسارگاد شهرستان اصفهان میباشد.
1-6-3- قلمرو زمانی پژوهش
قلمرو زمانی بازه اردیبهشت ماه تا آذر ماه 1391 بوده است .
1-7- تعاریف عملیاتی و مفهومیواژهها
وفاداری مشتری
تعریف نظری: ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر(سوزان و لارسون 2004،ص 297)
تعریف عملیاتی: در این پژوهش وفاداری زمانی حاصل میگرددکه مشتری برای همیشه جهت خرید انواع بیمه نامه به نمایندگیهای بیمه پاسارگاد مراجعه کرده و به جز آن دیگران را تشویق به خرید از این شرکت مینماید.
رضایتمندی مشتریان
تعریف نظری: احساس روانشناختی نهایی که از انتظارات ناهماهنگ مشتری در ارتباط با انتظارات اولیه اش نشات میگیرد(اولیور 1999)
تعریف عملیاتی: از خدمتی که شرکت بیمه پاسارگاد ارائه میدهد احساس مطلوبی در فرد ایجاد گردد.
عدالت در خدمات
تعریف نظری : قضاوت مشتری در ارزیابی ورودی و خروجی مبادله است.(اولیور 1997)
تعریف عملیاتی: نظریه عدالت بیان میکند که افراد نسبت ستادهها و دادههای خود را با نسبت ستادهها و دادههای دیگری در یک مبادله مقایسه میکنند.اگر بیمه گذار دریابد که نسبت او در مقایسه با دیگر اعضا و مبادله نامساعد است احساس بیعدالتی میکند.معادله زیر این نسبتها را نشان میدهد:بنابراین، ستاندههایی که بیمه گذار(الف) از یک مبادله دریافت میکند تقسیم بر دادههای بیمه گذار(ب) در مبادله باید برابر باشد با ستاندههای بیمه گذار(الف) از مبادله تقسیم بر دادههای بیمه گذار(ب) در مبادله.اگر نسبتها نابرابر باشد نارضایتی به وجود خواهد آمد.
دوستی تجاری
تعریف نظری:تعامل اجتماعی بین مدیران و کارمندان با مشتریان که منتج به ایجاد تعهد در مشتریان میشود(پاراسورامان و دیگران 1985)
تعریف عملیاتی :ایجاد رابطه صمیمانه و دو طرفه بین پرسنل شرکت بیمه پاسارگاد و مشتریان .
کیفیت خدمات
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 521px; left: 3px;"> |