ارتباط ضعیف اما مثبتی بین توانایی علمی در ریاضی و زبان انگلیسی با عملکرد ورزشی وجود داشت.
۲۸
فراهانی و همکاران (۱۳۹۰)
تاثیر ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر راهنمایی شهرستان سبزوار
۹۰ دانش آموز دختر راهنمایی
ورزش صبحگاهی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر تاثیر معنا داری دارد.
۲۹
بحر العلوم و همکاران (۱۳۸۹
مقایسه ترکیب بدنی دانشجویان پسر دارای فعالیت بدنی منظم و غیرفعال دانشگاه صنعتی شاهرود
۱۳۵ دانشجو
نتیجه تحقیق نشانگر این است که تغییرات درصد چربی و وزن خالص، که از عوامل موثر بر تندرستی هستند، مرتبط با فعالیت جسمانی می باشند.
نویسنده و سال
عنوان
شرکت کنندگان
نتایج بدست آموه
۳۰
سنه و همکاران
(۱۳۸۷)
تاثیر فعالیت بدنی و بازی بر رشد توانایی های ذهنی پسران پیش دبستانی
کودکان
نتیجه تحقیق نشانگر رشد توانایی های ذهنی کودکان گروه آزمایشی نسبت به گروه کودکان کنترل به طور معنا دار است. از یافته های این تحقیق می توان استنباط کرد که بازیها و فعالیت بدنی سبب تسریع رشد توانایی های ذهنی کودکان می شود
۳۱
آقا علی نژاد و همکاران (۱۳۸۴)
ارتباط میزان فعالیت بدنی، آمادگی جسمانی و ترکیب بدنی با وضعیت اجتماعی-اقتصادی دانش آموزان دختر ۱۷-۱۵ سال تهران
۱۱۹ دانش آموز دختر
وضعیت اجتماعی-اقتصادی بر شاخص های آمادگی جسمانی نوجوانان موثر می باشند.
۳۲
حسن پور، میر نادری (۱۳۸۶)
بررسی تاثیر هشت هفته حرکات ایروبیک بر میزان افسردگی و پیشرف دختر سال اول دوره متوسطه ناحیه ۲ خرم آباد ت تحصیلی دانش آموزان
۲۴۵۶ نفر دانش آموز
پس از انجام حرکات ایروبیک به مدت ۸ هفته بین میانگین افسردگی گروه تجربی و کنترل تفاوت معنی داری وجود دارد اما بین پیشرفت تحصیلی دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نشد.
۲-۴. جمع بندی
با نگاه دقیق به پژوهش های انجام شده و نتایج حاصله می توان دریافت که نقش فعالیت بدنی در ارتقای سلامت عمومی کودکان سنین مدرسه به خوبی شناخته شده است. فعالیت بدنی به توسعه مهارت های اجتماعی، بهبود بهداشت روانی و کاهش رفتار های مخاطره آمیز آن ها کمک می کند. در سال های اخیر تحقیق در مورد رابطه بین فعالیت های بدنی و موفقیت تحصیلی به طور چشمگیری افزایش یافته است. نتیجه تحقیقات گذشته به یک تناقض رسیده و بعضی موفقیت تحصیلی را مرتبط با فعالیت بدنی می دانند و نتایج برخی تحقیقات بیانگر این است که فعالیت های بدنی با پیشرفت تحصیلی رابطه معنی داری نداشته و یا فعالیت های بدنی تاثیر منفی بر پیشرفت تحصیلی دارد. فعالیت بدنی باعث افزایش توجه، تمرکز و بالا رفتن عزت نفس می باشد که که رفتار در کلاس و در نتیجه عملکرد تحصیلی بهبود می یابد. علاوه بر موفقیت تحصیلی و مهارت های ادراکی به نظر می رسد فعالیت بدنی در بهبود سایر جنبه های مربوط به یادگیری نیز نقش دارد و اگر آموزش های تربیت بدنی به صورت کیفی و هدفمند اجرا شود، علاوه بر ایجاد تأثیرات بسیار عمیق در عملکرد تحصیلی و شناخت دانش آموزان، یادگیری همیشگی برای اتخاذ رفتار های سالم در پی خواهد داشت. به نظر می رسد تحقیقات گسترده در باره وضعیت فعالیت بدنی و آمادگی جسمانی کودکانی با سطوح مختلف موفقیت تحصیلی در مناطق متفاوت کشور برای شناسایی وضعیت آموزشی و سلامتی در هر منطقه، ضروری باشد.
فصل سوم
روش شناسی تحقیق
۳-۱. مقدمه