۵۵۷/۰
مدل مستقل
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۰۰۰/۰
۴-۴-۴-۲) مدل تحلیل مسیر دوم :
متغیر مستقل پردازش اطلاعات اجتماعی از ۷ فاکتور زیر تشکیل شده است:
۱) پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی
۲) پردازش اطلاعات اجتماعی در همسازی آسان با موقعیتهای اجتماعی
۳) پردازش اطلاعات اجتماعی در آسانی به موقعیتها و جلسات جدید
۴) پردازش اطلاعات اجتماعی در به سهولت همراه شدن با سایر افراد
۵) پردازش اطلاعات اجتماعی در شناخت افراد به مدت زمان کوتاه
۶) پردازش اطلاعات اجتماعی در سازگاری به آسانی با افراد جدید
۷) پردازش اطلاعات اجتماعی در گفتگو موضوعات خوبی
حال میخواهیم تأثیر این فاکتورها را بر متغیر وابسته رضایت مشتریان محاسبه کنیم.
شکل(۴-۲): ضرایب رگرسیونی متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی
در این شکل ۵۵/۱ نشان دهنده میزان ضریب رگرسیونی میان متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی و متغیر رضایت مشتریان است همچنین عدد ۰۶/۳ نیز نشان دهنده واریانس متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی، می باشد. سایر مقادیر ارائه شده در شکل فوق را نیز به همین صورت می توان تفسیر کرد.
پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در همسازی آسان با موقعیتهای اجتماعی را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در آسانی به موقعیتها و جلسات جدید را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در به سهولت همراه شدن با سایر افراد را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در شناخت افراد به مدت زمان کوتاه را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در سازگاری به آسانی با افراد جدید را با ، پردازش اطلاعات اجتماعی در گفتگو موضوعات خوبی را با ، و متغیر وابسته رضایت مشتریان را با نمایش دهیم، با توجه به ضریب رگرسیونی، مدل رگرسیونی خطی برازش داده شده به داده ها، به صورت زیر می باشد:
با بهره گرفتن از این مدل رگرسیونی، هر مقدار مد نظر، از متغیر رضایت مشتریان را می توان با بهره گرفتن از پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی، پردازش اطلاعات اجتماعی در همسازی آسان با موقعیتهای اجتماعی، پردازش اطلاعات اجتماعی در آسانی به موقعیتها و جلسات جدید، پردازش اطلاعات اجتماعی در به سهولت همراه شدن با سایر افراد، پردازش اطلاعات اجتماعی در شناخت افراد به مدت زمان کوتاه، پردازش اطلاعات اجتماعی در سازگاری به آسانی با افراد جدید، پردازش اطلاعات اجتماعی در گفتگو موضوعات خوبی، پیش بینی کرد.
برای این مدل میزان آماره ، و سطح معنی داری برابر ۰۰۰/۰ است. چون سطح معنی داری از ۰۵/۰ کمتر است نتیجه می گیریم که مدل رگرسیونی برازش داده شده میان متغیرهای مستقل و وابسته معنی دار و مناسب است.
حال می خواهیم تعیین کنیم که کدامیک از متغیرهای مستقل دارای بیشترین تأثیر بر متغیر وابسته هستند، برای این منظور ضرایب استاندارد شده متغیرهای مستقل را محاسبه می کنیم، هر متغیری که دارای ضریب استاندارد بیشتری داشته باشد، تأثیر بیشتری بر روی متغیر وابسته دارد.
جدول (۴-۲۰): ضرایب استاندارد مؤلفه های متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی
نام مؤلفه و ضرایب استاندارد
رتبه بندی
پردازش اطلاعات اجتماعی در احساس اطمینان در مورد افراد جدیدی
۱۵۳/۰
۷
پردازش اطلاعات اجتماعی در همسازی آسان با موقعیتهای اجتماعی
۴۶۳/۰
۶
پردازش اطلاعات اجتماعی در آسانی به موقعیتها و جلسات جدید
۴۶۶/۰
۵