علوم اجتماعی – جامعه شناسی
علوم ارتباطات
عمران
مدیریت آموزشی و برنامه ریزی درسی
معماری و شهرسازی
مهندسی برق
مهندسی شیمی
مهندسی صنایع
مهندسی کامپیوتر
پایان نامه بازاریابی و فروش:استفاده از تبلیغات پیشبرد فروش
مراحل استفاده از تبلیغات پیشبرد فروش:
۱– تعیین اهداف تبلیغات پیشبرد فروش
۲– انتخاب ابزارهای مناسب تبلیغاتی پیشبرد فروش
۳– تهیه بهترین برنامه تبلیغاتی پیشبرد فروش
۴– پیش آزمون برنامه تبلیغاتی و اجرای آن
۵– ارزیابی نتایج
تبلیغات پیشبرد فروش می تواند جهت افزایش فروش در کوتاه مدت، دستیابی به سهم بازار در بلند مدت، حفظ مشتریان قبلی و یا به قصد شکار مشتریان جدید مورد استفاده قرار گیرد. این تبلیغات می تواند جهت جذب عاملان خرده فروشی و یا عمده فروشی انجام شود و بایستی جهت ارتقای جایگاه کالا صورت
گیرد و در مصرف کننده تقاضای بلند مدت ایجاد نماید.
2-12-1-2- انواع ابزارهای تبلیغات پیشبرد فروش:
ابزارهای تبلیغات مخصوص مصرف کننده:
این ابزارها شامل نمونه کالا، کوپن، پرداختهای نقدی، بسته محتوی چند کالا با یک قیمت، کالاهای خاص، انواع پاداش، نمایش کالا، جوایز، قرعه کشی و شرط بندی می باشد. ارسال نمونه های کالا معمولا توسط پست، تحویل درب منزل یا درمحل فروشگاه صورت می گیرد. تخفیفات نقدی و ارائه کوپن نیز یکی دیگر از شیوه های مرسوم جهت کاهش قیمت اصلی کالا می باشد. روش دیگر این است که دو یا چند کالا را در یک بسته و با قیمت یک کالا ارائه می کنند مانند مسواک و خمیر دندان. روش دیگر گذاشتن کالاهای جایزه ای در بسته های کالا می باشد مانند سکه طلا. هدایای تبلیغاتی نیز ابزار دیگری جهت ترویج فروش بوده و ارائه پاداشهای مخصوص به مشتریان دائمی نظیر بلیط مجانی سفرهای زیارتی یا خارجی روش دیگری از ابزارهای مورد استفاده در تبلیغات پیشبرد فروش می باشد.
ابزارهای تبلیغاتی مخصوص عمده فروشان و خرده فروشان: