-تحلیل رقابت پذیری واکسن هپاتیت ب
-تعیین میزان ثبات مالی کارخانه سازنده واکسن هپاتیت ب
-تعیین میزان ثبات محیط کارخانه سازنده واکسن هپاتیت ب
-تحلیل بازار فروش واکسن در ایران
-تعیین میزان تولید دوز واکسن هپاتیت ب در کشورهای منطقه
-تعیین میزان نیاز کشورهای منطقه به واکسن هپاتیت ب
1-3-3 هدف کاربردی:
از نتایج پژوهش جهت بهبود و عملیاتی نمودن صادرات واکسن هپاتیت ب در انستیتو پاستور ایران استفاده کاربردی به عمل خواهد آمد.
1-4- سوالات پژوهش:
آیا متوسط تولید واکسن هپاتیت ب در ایران با کشورهای منطقه اختلاف معنا داری دارد؟
1-5- تعریف واژه ها:
بازار(market ):
تعریف نظری: بازار یک نظام باز اجتماعی است که هدف آن انجام مبادلات و معاملات سودمند و رضایت بخش و ارایه خدمات و تسهیلات به همه کسانی است که در این سیستم نقش دارند.(روستا-ونوس-ابراهیمی, 1389)
تعریف کاربردی:منظور از بازار در این پژوهش کشورهای خاورمیانه و آسیای مرکزی می باشد.
وضعیت کالا(positioning ):
تعریف نظری: نحوه ادراک مصرف کنندگان از محصول در مقایسه با ادراک آنها از محصولات رقیب.(روستا-ونوس-ابراهیمی, 1389)
تعریف کاربردی: در این پژوهش منظور جایگاه واکسن هپاتیت ب در کشورهای منطقه می باشد.
تدوین استراتژی((strategy formulation:
تعریف نظری:بدین معنی است که ماموریت شرکت تعیین شود،شناسایی عواملی که در محیط خارجی سازمان را تهدید می کنند یا فرصتهایی را بوجود می آورند،شناسایی نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان ،تعیین هدفهای بلند مدت،در نظر گرفتن استراتژیهای گوناگون و انتخاب استراتژیهای خاص جهت ادامه فعالیت.(دیوید, 1380)
تعریف کاربردی:در این پژوهش تدوین استراتژی به کلیه اقداماتی که جهت توسعه صادرات واکسن هپاتیت ب در انستیتو پاستور ایران صورت می گیرد، اطلاق می گردد.
بازار هدف(target market):تعریف نظری: بخشهایی از بازار که قرار است سازمان صنعتی در آن فعالیت نماید(کریشنا ک.هاوالدار, 1385)
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 521px; left: 3px;"> |