1-5-2- فرضیههای فرعی
بین استندینگ و میزان فروش رابطه معنا داری وجود دارد.
بین سمپلینگ و میزان فروش رابطه معنا داری وجود دارد.
بین چیدمان و میزان فروش رابطه معنا داری وجود دارد.
1-6- روش تحقیق
این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات همبستگی پیمایشی است. تحقیقات پیمایشی برای اندازه گیری نگرش ها، سلیقه ها یا الگوها و شیوه های زندگی و رفتار افراد به کار می رود. این تحقیق از نوع همبستگی نیز می باشد زیرا به بررسی عوامل تجاری سازی کالا روی عملیات خرده فروشی در صنعت ترمه می پردازد.
1-7- قلمرو تحقیق
قلمرو زمانی : قلمرو زمانی تحقیق سال 1393 می باشد .
قلمرو مکانی : قلمرو مکانی این تحقیق بنابر هدف اصلی آن در صنعت ترمه شهر یزد می باشد .
قلمرو موضوعی : قلمرو موضوعی تحقیق در حوزه مدیریت بازاریابی می باشد .
1-8- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات
در تجزیه و تحلیل اطلاعات و داده ها در این پژوهش از دو روش آماری استفاده می گردد :
الف – آمار توصیفی: در این پژوهش محقق به محاسبه فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف معیار، ترسیم نمودار و تدوین جدول می پردازد .
ب- آمار استنباطی: محقق جهت آزمون سؤالات و فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی استفاده خواهد نمود.
در این پژوهش، روایی پرسشنامه توسط اساتید راهنما و مشاور و دیگر کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه، با کمک نرم افزار SPSS ضریب آلفای کرونباخ آن تعیین می گردد.
1-9- واژگان و اصطلاحات تخصصی
تجاری سازی [1]: تجاری سازی کالا یک عنوان عمومی برای توضیح مجموعه ای از فعالیتهای پیشبرد فروش در داخل فروشگاهها یا محلهای عرضه است که تکمیل کننده وپشتیبانی کننده فعالیتهای تبلیغاتی است. این عملیات که اغلب باهزینه بسیار کم یا بدون هزینه انجام میشود، کلا باعث افزایش ثمربخشی فعالیتهای خرده فروشی است .
فروش: فروش عبارتست از ایجاد انگیزه و تمایل در مخاطب و هدایت او در جهت تصمیم گیری برای خرید. فروش یکی از عوامل زیرمجموعه ی بازاریابی است، به عبارتی فروش انتهائیترین عملیات بازاریابی در یک معامله است ولی در عین حال شروع یک رابطه ی بلندمدت با مشتریان است. در شکلگیری این رابطه ی بلندمدت، بهنحویکه منجر به پیوند دائمی با مشتریان بشود مهندسی تمامی عملیات (اعم از موفق و ناموفق) ضروری است.(تریسی، روانشناسی فروش)
خرده فروشی: خرده فروشی شامل همه فعالیتهای مربوط به فروش مستقیم کالاها یا خدمات به مصرف کننده نهایی میشود (یعنی کسی که این اقلام را برای مصرف شخصی و غیر تجاری میخرد). یک خرده فروش یک واحد تجاری است که کل فروش آن از محل خرده فروشی انجام میشود (روستا و بطحایی، 1385). هر سازمان که محصولات خود را به مصرف کننده
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 582px; left: 3px;">
پایان نامه منابع کسب دانش تغذیهای دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی بر اساس مدل ویسکانسین با تأکید بر نقش برنامههای درسی :: سایت مرجع دانلود پایان نامه - تحقیق - پروژه
|