احرام حج اِفراد باید از یکی از میقاتها باشد نه از خود مکه و به علاوه، به نظر فقهای شیعه میتوان طواف و سعی را به اختیار خود بر وقوف در عرفات مقدّم کرد.[29]
[1] – حج، 27
[2] – البقره : 158
[3] – بقره، 196.
[4] – البقره : 197
[5] – بقره، 198.
[6] – شیخ حر عاملی، محمد بن الحسن، وسائل الشیعه، ج 11، ح 1، موسسه ال البیت قم، 1413.
[7] – همان، باب 5، ح 1
[8] – وسائل الشیعه ج 1 ص 29-13 باب 1 رجوب العبادات الخنس
[9] – جواهر الکلام ج 17 ص 214 تا 218 کتاب الحج
[10] – جواهر الکلام ج 17 ص 214 تا 218 و وسائل الشیعه ج 11 ص 120
[11] – بحار الانوار ج96 ص 18- محجهالبیضاء ج2 ص150 و جواهر الکلام ج17 و وسائل الشیعه ج11 ص112
[12] – جواهرالکلام ج17 کتاب کتاب الحج و وسائل الشیعه ج11 ص111
[13] – وسائل الشیعه ج11 ص112
[14] – جواهرالکلام ج17 کتاب الحج و وسائل الشیعه ج11 ص112
[15] – جواهرالکلام ج17 کتاب الحج و وسائل ج11 ص 112
[16] – بحارالانوار ج96 ص60
[17] – آل عمران 97
[18] – بحار الانوار ج 96 ص 125
[19] – بقره 102 و 275
[20] – مشهور اصولیین معتقدند که جمله خبری در دلالت بر وجوب آکد از صیغه امر است
[21] – جمله اسمیه از نظر علماء معانی و بیان دلالت بر دوام و ثبات دارد
[22] – ابن عربی، احکام القرآن ج 1 ص 374
سایت های دیگر :
e-space: nowrap; overflow: hidden; position: relative; width: 399px; left: 3px;">
روانشناختی – پایان نامه با موضوع روانشناختی - مرکز دانلود منابع علمی - دانشجویی
|