دکتر نرگس دل افروز
نیمسال تحصیلی:
تابستان 1393
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب
چکیده ……………………………………………………………………………………………………………… 1
فصل اول: کلیات تحقیق
1- 1 مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….. 4
1-2 بیان مسأله ……………………………………………………………………………………………………………….. 5
1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق …………………………………………………………………………………………. 8
1-4 اهداف تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 9
1-5 چارچوب نظری تحقیق …………………………………………………………………………………………….. 9
1-6 مدل تحقیق……………………………………………………………………………………………………………… 11
1-7 فرضیه های تحقیق ………………………………………………………………………………………………….. 12
1-8 تعریف مفهومی و عملیاتی متغییرهای تحقیق……………………………………………………………..13
1-8-1 تعریف مفهومی و عملیاتی متغییر وابسته تحقیق ………………………………………………………. 13
1-8-2 تعاریف مفهومی و عملیاتی متغییرهای مستقل تحقیق ……………………………………………….. 14
1-8-3 متغییر تعدیلگر تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 16
1-9 قلمرو تحقیق ………………………………………………………………………………………………………….. 16
1-9-1 قلمروی موضوعی تحقیق …………………………………………………………………………………….. 16
1-9-2 قلمروی مکانی تحقیق…………………………………………………………………………………… 16
1-9-3 قلمروی زمانی تحقیق…………………………………………………………………………………………… 16
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………. 18
2-2 رضایت مشتریان …………………………………………………………………………………………………….. 19
2-2-1 مفاهیم مربوط به رضایت مشتریان ………………………………………………………………………… 19
2-2-2 تعریف رضایت مشتریان ……………………………………………………………………………………… 20
2-2-3 چرخه بهبود مسنمر رضایت مشتریان ……………………………………………………………………. 22
2-2-4 سنجش میزان رضایت مشتریان ……………………………………………………………………………. 22
2-2-5 مدل های سنجش رضایت مشتریان ………………………………………………………………………. 24
2-2-6 اهمیت دستیابی به رضایت مشتریان …………………………………………………………………….. 27
2-2-7 مدل های سنجش رضایت مشتری در سطح بین المللی …………………………………………… 28
2-2-7-1 مدل شاخص رضایت مشتری در سوئد (SCSB) ……………………………………………… 29
2-2-7-2 مدل شاخص رضایت مشتری در آمریکا (ACSI) …………………………………………….. 29
2-2-7-3 مدل شاخص رضایت مشتری در سوئیس (SWICS) ……………………………………….. 30
2-2-7-4 مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا (ECSI) ……………………………………………….. 32
2-2-7-5 مدل سنجش رضایت مشتری در این تحقیق ……………………………………………………….. 34
2-3 مشتری …………………………………………………………………………………………………………………… 35
2-3-1 ارزش از دیدگاه مشتری ……………………………………………………………………………………….. 36
2-3-2 ضرورت حرکت به سمت مشتری مداری ……………………………………………………………….. 37
2-3-3 سازمان های آینده و مشتری مداری ……………………………………………………………………….. 38
2-3-4 مشتری مداری و مثلث استراتژیک …………………………………………………………………………. 38
2-3-5 فرآیند ایجاد ارتباط با مشتری ……………………………………………………………………………….. 39
2-3-6 تعریف مشتری مداری …………………………………………………………………………………………. 40
2-3-7 چرخه زندگی مشتری …………………………………………………………………………………………. 40
2-3-8 لزوم حفظ مشتریان …………………………………………………………………………………………….. 41
2-3-9 منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده …………………………………………………………….. 41
2-4 بازاریابی رابطه مند ………………………………………………………………………………………………….. 43
2-4-1 از بازاریابی مبتنی بر آمیخته تا بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………. 43
2-4-2 آمیزه بازاریابی و 4P …………………………………………………………………………………………… 43
2-4-3 تعاریف آمیزه بازاریابی ………………………………………………………………………………………… 44
2-4-4 ماهیت آمیزه بازاریابی و نارسایی های آن ……………………………………………………………….. 45
2-4-5 مروری بر بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………….. 46
2-4-6 دلایل پیدایش بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………………….. 48
2-4-7 مفهوم بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………………….. 48
2-4-8 تعاریف بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………………………….. 50
2-4-9 مزایای بازاریابی رابطه مند ………………………………………………………………………………………. 51
2-4-10 تفاوت بازاریابی رابطه مند با بازاریابی سنتی ……………………………………………………………. 52
2-4-11 بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری ……………………………………………………….. 55
2-4-12 تعریف ابعاد بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………………….. 56
2-4-12-1 اعتماد …………………………………………………………………………………………………………….. 56
2-4-12-2 تعهد ………………………………………………………………………………………………………………. 58
2-4-12-3 ارتباطات ………………………………………………………………………………………………………… 59
2-4-12-4 مدیریت تعارض ……………………………………………………………………………………………… 60
2-4-13 متغییر تعدیل گر جنسیت ………………………………………………………………………………………
62
2-4-13-1 اختلاف جنسیت ……………………………………………………………………………………………… 62
2-4-13-2 تفاوت های جنسیتی در رفتار مصرف کننده ………………………………………………………… 63
2-5 بیمه …………………………………………………………………………………………………………………………. 64
2-5-1 تقسیم بندی انواع بیمه ……………………………………………………………………………………………. 65
2-5-2 انواع بیمه اشخاص ………………………………………………………………………………………………… 67
2-5-3 بیمه عمر ……………………………………………………………………………………………………………….. 67
2-5-4 انواع بیمه عمر ……………………………………………………………………………………………………….. 68
2-5-4-1 بیمه عمر خطر فوت …………………………………………………………………………………………… 68
2-5-4-2 بیمه عمر در صورت حیات …………………………………………………………………………………. 70
2-5-4-3 بیمه عمر آمیخته (مختلط) ……………………………………………………………………………………. 70
2-6 پیشینه تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….. 70
2-6-1 پیشینه داخلی …………………………………………………………………………………………………………. 70
2-6-2 پیشینه خارجی ……………………………………………………………………………………………………….. 72
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
3-1 مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………. 75
3-2روش تحقیق ……………………………………………………………………………………………………………. 75
3-3 جامعه آماری …………………………………………………………………………………………………………….. 76
3-4 نمونه آماری …………………………………………………………………………………………………………….. 76
3-4-1 تعیین حجم نمونه …………………………………………………………………………………………………. 77
3-4-2 روش نمونه گیری …………………………………………………………………………………………………. 78
3-5 ابزار جمع آوری داده ها و اطلاعات …………………………………………………………………………….. 78
3-6 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق ……………………………………………………………………….. 79
3-7 روایی و پایایی ابزار اندازه گیری …………………………………………………………………………………. 79
3-7-1 روایی یا اعتبار ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………… 80
3-7-2 پایایی یا اعتبار ابزار اندازه گیری ……………………………………………………………………………… 80
3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات …………………………………………………………………….. 81
3-8-1 آمار توصیفی ……………………………………………………………………………………………………….. 82
3-8-2 آمار استنباطی ………………………………………………………………………………………………………. 82
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های تحقیق
4-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………… 84
4-2 توصیف متغییر های جمعیت شناختی پاسخ دهندگان ……………………………………………………. 85
4-2-1 توصیف جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………….. 85
4-2-2 توصیف وضعیت تأهل پاسخ دهندگان …………………………………………………………………….. 86
4-2-3 توصیف سن پاسخ دهندگان …………………………………………………………………………………… 87
4-2-4 توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………………….. 88
4-3 توصیف متغییرهای تحقیق ………………………………………………………………………………………….. 89
4-3-1 توصیف متغییرهای بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………….. 89
4-3-2 توصیف ابعاد بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………………… 90
4-3-3 توصیف متغییر رضایت بیمه گذاران ………………………………………………………………………….. 91
4-4 آزمون فرضیات تحقیق ………………………………………………………………………………………………… 92
4-4-1 بررسی آزمون فرضیه اصلی ……………………………………………………………………………………… 92
4-4-2 بررسی آزمون فرضیه های فرعی ………………………………………………………………………………. 93
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1 مقدمه ……………………………………………………………………………………………………………………….. 99
5-2 نتیجه گیری ……………………………………………………………………………………………………………….. 99
5-2-1 نتایج آمار توصیفی …………………………………………………………………………………………………. 99
5-2-2 نتایج آزمون فرضیات ……………………………………………………………………………………………. 101
5-2-2-1 نتایج فرضیه اصلی ……………………………………………………………………………………………. 101
5-2-2-2 نتایج فرضیه های فرعی ……………………………………………………………………………………. 102
5-3 پیشنهادات تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 105
5-3-1 پیشنهادات در راستای نتایج تحقیق ………………………………………………………………………… 105
5-3-2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی ……………………………………………………………………………….. 106
5-3-3 محدودیت های تحقیق …………………………………………………………………………………………. 107
پیوست ………………………………………………………………………………………………………… 109
منابع و مأخذ ………………………………………………………………………………………………….124
فرست جداول
(جدول 2-1) مقایسه بازاریابی رابطه مند و بازاریابی سنتی ……………………………………………………….53
(جدول 3-1) شماره سوالات متغییرهای تحقیق در پرسشنامه ………………………………………………….. 79
(جدول 3-2) آلفای کرونباخ متغیر های تحقیق ……………………………………………………………………… 81
(جدول 4-1) توصیف جنسیت پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………… 85
(جدول4 -2) توصیف وضعیت تأهل پاسخ دهندگان ……………………………………………………………… 86
(جدول 4-3) توصیف سن پاسخ دهندگان ……………………………………………………………………………. 87
(جدول 4-4) توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان ………………………………………………………………….. 88
(جدول 4-5) توصیف متغیر بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………………………. 89
(جدول 4-6) توصیف ابعاد بازاریابی رابطه مند …………………………………………………………………….. 90
(جدول 4-7) توصیف متغیر رضایت بیمه گذاران ………………………………………………………………….. 91
(جدول 4-8) خلاصه وضعیت و تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین رویکرد بازاریابی رابطه مند و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه مردان ……………………………………….. 92
(جدول 4-9) خلاصه وضعیت و تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین رویکرد بازاریابی رابطه مند و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه زنان …………………………………………… 92
(جدول 4-10) آزمون رگرسیون بین ابعاد بازاریابی رابطه مند و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه مردان ……………………………………………………………………………………………….. 94
(جدول 4-11) خلاصه وضعیت و تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین ابعاد بازاریابی رابطه مند و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه مردان ………………………………………… 94
(جدول 4-12) آزمون رگرسیون بین اعتماد و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه زنان …………………………………………………………………………………………………………………………. 95
(جدول 4-13) خلاصه وضعیت و تحلیل واریانس مدل رگرسیون بین اعتماد و رضایت بیمه گذاران بیمه عمر با توجه به جنسیت برای گروه زنان ………………………………………………………………………… 95
فهرست نمودارها
(نمودار 2-1) تقسیم بندی بیمه های اشخاص ……………………………………………………………………… 67
(نمودار 4-1) نمودار میله ای جنسیت پاسخ دهندگان …………………………………………………………….. 85
(نمودار 4-2) نمودار میله ای وضعیت تأهل پاسخ دهندگان ……………………………………………………. 86
(نمودار 4-3) نمودار میله ای سن پاسخ دهندگان …………………………………………………………………… 87
(نمودار 4-4) نمودار میله ای تحصیلات پاسخ دهندگان …………………………………………………………. 88
(نمودار 4-5) نمودار هیستوگرام متغیر بازاریابی رابطه مند …………………………………………………… 89
(نمودار 4-6) نمودار راداری ابعاد متغیر بازاریابی رابطه مند …………………………………………………… 90
(نمودار 4-7) نمودار هیستوگرام متغیر رضایت بیمه گذاران …………………………………………………… 91
فهرست اشکال
(شکل 1-1) مدل تحقیق …………………………………………………………………………………………………….. 12
(شکل 2-1) الگوی رضایت مشتری ریچارد الیور ………………………………………………………………….. 21
(شکل 2-2) چرخه بهبود مستمر رضایت مشتری ………………………………………………………………….. 22
(شکل 2-3) تقسیم بندی مدل های سنجش رضایت مشتری …………………………………………………… 25
(شکل 2-4) مدل شاخص رضایت مشتری سوئدی ……………………………………………………………….. 29
(شکل 2-5) مدل شاخص رضایت مشتری آمریکایی ……………………………………………………………… 30
(شکل 2-6) مدل شاخص رضایت مشتری در سوئیس …………………………………………………………… 31
(شکل 2-7) مدل شاخص رضایت مشتری در اروپا ……………………………………………………………….. 32
(شکل 2-8) انواع مشتریان در زنجیره ی ارزش داخلی و خارجی ……………………………………………. 35
(شکل 2-9) عوامل مؤثر بر ضرورت حرکت به سمت مشتری مداری……………………………………….. 38
(شکل 2-10) مثلث استراتژیک …………………………………………………………………………………………… 39
(شکل 2-11) فرآیند ایجاد ارتباط با مشتری …………………………………………………………………………. 39
(شکل 2-12) منحنی طول عمر رابطه خریدار و فروشنده ……………………………………………………….. 42
(شکل 2-13) بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی رابطه مند ……………………………………………………… 54
(شکل 2-14) تفاوت بازاریابی رابطه مند و سنتی ………………………………………………………………….. 54
(شکل 2-15) تغییر تدریجی در دیدگاه بازاریابی …………………………………………………………………… 55
(شکل 2-16) فرآیند پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتری …………………………………………………….. 56