NFI[19]
NF I ≥ ۰٫۸۰
۰٫۸۵
مطلوب
NNFI[20]
NNFI ≥ ۰٫۸۰
۰٫۸۴
مطلوب
CFI[21]
CFI ≥ ۰٫۹۰
۰٫۹۰
مطلوب
IFI[22]
IFI ≥ ۰٫۹۰
۰٫۹۱
مطلوب
GFI[23]
GFI ≥ ۰٫۹۰
۰٫۹۳
مطلوب
AGFI[24]
AGFI ≥ ۰٫۹۰
۰٫۸۶
نامطلوب
شاخص های برازش میزان شایستگی مدل مفهومی تحقیق را در سنجش جامعه تحقیق مورد نظر نشان میدهند یا به عبارت دیگر حاکی از آن هستند که تا چه اندازه دادههای جمع آوری شده از مدل تحقیق حمایت میکنند. نکته قابل ذکر آن است پارامترهای تاثیر گذار بر این شاخص ها متفاوت است برای مثال برخی از آنها به شدت به حجم نمونه حساس میباشند. لذا در مورد تناسب مدل بایستی به تمامی شاخص ها نگریسته شود و پایین بودن شاخص های برازش مدل در یک یا چند شاخص، به معنای عدم تناسب مدل نیست.
۴-۶٫ جمع بندی
یکی از اهداف هر تحقیقی پس از جمع آوری دادهها، تبدیل آن به اطلاعات است زیرا داده های خام به تنهایی قابل استفاده نیستند. لذا سعی هر محققی بر آن است که با تجزیه و تحلیل های مناسبی که روی داده ها صورت می دهد استفاده آسان و بهینه را برای کاربران مورد نظر خود فراهم آورد.
در فصل حاضر ما از آمار توصیفی و استنباطی جهت تجزیه و تحلیل دادهها استفاده کردیم. در قسمت آمار توصیفی با ارائهی جداول فراوانی و همچنین نمودارهای فراوانی سوالات جمعیت شناختی سعی شد بیشتر از طریق بصری، اطلاعاتی در اختیار خواننده قرار گیرد. جهت تایید روایی و تایید و یا رد فرضیه ها ما از آمار استنباطی استفاده نمودیم که جهت انجام این کار از نرم افزار LISREL 8.54 بهره بردیم. روایی سوالات و ابعاد متغیرهای مکنون برونزا و درونزا را در دو سطح مرتبه اول و دوم مورد بررسی قرار دادیم و جهت تایید یا رد فرضیات نیز از تحلیل مسیر استفاده نمودیم.
مطابق نتایج بدست آمده از دو فرضیه اصلی تحقیق، فرضیه اول که رابطه مستقیم و مثبت شخصیت کارآفرینی و رفتار کارآفرینانه را بررسی میکرد تایید و فرضیه دوم که همین رابطه را به طور غیر مستقیم و از طریق متغیر میانجی عوامل انسانی تسهیم دانش مورد سنجش قرار می داد رد شد. همچنین از دو فرضیه فرعی تحقیق حاضر، فرضیهای که رابطهی بین شخصیت کارآفرینی و عوامل انسانی تسهیم دانش را بررسی میکرد تایید شد.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱٫ مقدمه
در رابطه با ویژگی های شخصیتی در داخل و خارج از کشور تحقیقات زیادی انجام شده است. این تحقیقات از دیدگاه های محققان مختلف ارائه گردیده است که بیشترین تعداد تحقیقات مربوط به مدل پنج عاملی بزرگ شخصیت می باشد. پژوهش حاضر علاوه بر توجه به ویژگی های شخصیتی کارآفرینی، تاثیر این متغییر را بر روی بروز رفتارهای کارآفرینانه نیز سنجش می کند و تسهیم دانش به عنوان متغییر میانجی می باشد.از این رو پژوهش حاضر از جنبه نوآورانه ای برخوردار است. با این تفاسیر این پژوهش با مدل مفهومی ارائه شده تاکنون در داخل و خارج از کشور انجام نگرفته است.
در فصل اول، کلیات پژوهش، شرح موضوع، بیان اهمیت پژوهش، سوالات، فرضیات و اهدافی که محقق به دنبال آن است، مطرح گردید.