امکان کدگذاری مجوزها و بروز نگهداشتن آنها امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی بانکی امکان اظهار کالا از راه دور ۱۰- حذف دفاتر سنتی مالی و آماری ۱۱-ارائه گزارش دفتر مالی ۱۲- حسابداری درآمدهای گمرکی و صدور قبض رسید به طور خودکار ۱۳- امکان نگهداری حساب اعتباری و کسر خودکار حقوق و عوارض آنها ۱۴- انتخاب مسیر اظهارنامه بوسیله کامپیوتر (Selectivity) ۱۵- امکان در اختیار داشتن کلیه اطلاعات و اقدامات که در مورد اظهارنامه انجام شده ۱۶- تبدیل اطلاعات اظهارنامه به کدهای EDI [۹] ۱۷- ارائه آمار صحیح و بموقع برای واحدهای مختلف آماری ۱۸- تنظیم اظهارنامه متمم و حفظ ارتباط دو اظهارنامه ۲-۴-۹- قواعد صادرات موفق اصولاً بازارهای جهانی خیلی پیچیدهتر و بزرگتر از بازارهای منطقهای است. نرخ رشد در بسیاری از بازارهای برون مرزی بسیار سریعتر از رشد بازارهای داخلی میباشد. رقابت با رقیبان خارجی میتواند به شرکتها کمک کند تا به استاندارد لازم در میهنشان دست یابند. ( تیموری، ۱۳۸۵) صادرات میتواند بسیار سودآور باشد اما همواره با خطرها و هزینههای واقعی روبرو است. ده توصیه مهمی که جهت صادرات موفق باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: (محترم قلاتی،۱۳۸۱) ۱- مطمئن شوید که مدیرعامل تعهد دهد که بر مشکلات اولیه و نیازهای مالی صادرات چیره شود. گرچه توجیه کردن هزینهی تأخیرات و هزینههای اولیه ضمن صادرات در مقایسه با شرکتهای داخلی تأسیس شده مشکل است، صادرکننده باید دید گستردهای از این فرآیند داشته باشد و با دقت تلاشهای بازاریابی بینالمللی را مورد بازبینی قرار دهد. ۲- پایه و زیرساختی برای عملیات سودآور و رشد منظم ایجاد نمایید و تحقیقهای برون مرزی را نادیده نگیرید. ۳- نپندارید که یک تکنیک بازار و محصول معین به صورت اتوماتیکی در همه کشورها موفق میشود، روشی که در ژاپن کارساز است ممکن است در عربستان ناتوان باشد باید به صورت جداگانهای برخورد و رفتار کرد تا حداکثر موفقیت را تضمین کنیم. ۴- شورای مشورتی شایسته و صلاحیتدار بگیرید و قبل از صادرات یک برنامه کامل بینالمللی بازاریابی طراحی کنید. برنامه باید به وضوح اهداف را شرح دهد و مشکلات اجتماعی را مورد توجه قرار دهد. ۵- در هنگام انتخاب توزیع کنندههای خارجی توجه کافی نمایید. پیچیدگی در ارتباطات و حمل و نقل برون مرزی نیاز دارد که توزیع کنندههای بینالمللی نسبت به همتاهای داخلیشان با استقلال عمل بیشتری کار کنند. ۶- زمانی که بازار منطقهای رونق مییابد توجه مداوم به تجارت و صادرات اختصاص دهید. خیلی از شرکتها زمانی که تجارت افت میکند به صادرات روی میآورند و زمانی که تجارت داخلی دوباره رونق مییابد معاملات صادراتی خود را نادیده میگیرند یا آن را در درجه دوم قرار میدهند. ۷- با توزیع کنندههای خارجی و داخلی به طور مساوی و مشابه رفتار نمایید شرکتها معمولاً در بازار داخلی تبلیغات وسیع انجام میدهند و با ارائه تخفیفهای ویژه برنامههای فروش مشوق و انگیزهزا، برنامههای شرایط اعتباری ویژه، ارائه وارانتی مینمایند اما معمولاً این خدمات به توزیع کنندههای برون مرزی ارائه نمیگردد. ۸- برای محصول، خدمات آماده و در دسترس مشتری قرار دهید. محصول بدون پشتیبانی خدمات لازم ممکن خیلی سریع بد نام شود. ۹- مشتاقانه در پی آن باشید که محصولات شما برای مورد پسند واقع شدن در فرهنگها و کشورهای دیگر به حد اعتدال برسد. پیامهای خدمات، فروش و ورانتی را به زبانهای منطقهای چاپ کنید. گرچه ممکن است یک مدیر شعبه توزیع کننده انگلیسی صحبت کند اما بعید به نظر میرسد که تمام پرسنل فروشی و خدمات این توانایی را داشته باشند. مسئول سرویس ارزیابی بانک و اخذ رسید وجه دریافت اطلاعات و چاپ اظهارنامه تطبیق اسناد و … و عهد اظهارنامه ارزیاب کارشناس ارزش آزمایشگاه درب خروج کالا مهر نمودن پروانه و تحویل صندوق و پروانه
امکان کدگذاری مجوزها و بروز نگهداشتن آنها امکان پرداخت حقوق و عوارض گمرکی از طریق سیستم الکترونیکی بانکی امکان اظهار کالا از راه دور ۱۰- حذف دفاتر سنتی مالی و آماری ۱۱-ارائه گزارش دفتر مالی ۱۲- حسابداری درآمدهای گمرکی و صدور قبض رسید به طور خ