طریق ارزش برای مشتریان ایجاد کنند به همین دلیل ما جامعه خود را یکی از شرکتهای خدماتی یعنی شرکت بیمه انتخاب کردیم.
جامعه آماری تحقیق حاضر را مدیران و کارکنان و مشتریان شعب و نمایندگیهای شرکت سهامی بیمه ایران، شهر تبریز تشکیل میدهند که تعداد شعب بیمه ایران در شهر تبریز 5 شعبه و تعداد نمایندگیهای موجود در شهر تبریز 367 نمایندگی است به دلیل تعداد کم شعب تمام آنها انتخاب شدند و انتخاب نمونه برای نمایندگیها با استفاده از فرمول کوکران 188 نمایندگی به دست آمد؛ که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی گزینش خواهند شد؛ و پرسشنامه ها به صورت مساوی بین مدیران، کارکنان و مشتریان پخش خواهد شد.
1-6-4- روش گردآوری اطلاعات
در این تحقیق به منظور گردآوری اطلاعات از روش میدانی استفاده شده است. و اطلاعات مورد نیاز جهت ادبیات تحقیق و مبانی نظری از طریق کتابها و مقالات معتبر گردآوری گردیده است.
1-6-5- ابزار جمعآوری دادهها
به منظور گردآوری اطلاعات مورد نیاز این تحقیق از ابزار پرسشنامه استفاده شده است.
1-6-6- روش تجزیه و تحلیل دادهها
این تحقیق با استفاده از نرم افزار آموس مورد تجزیه و تحلیل قرار میگیرد وروش مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل داده ها روش تحلیل مسیر است. روش تحلیل مسیر، تعمیمی از رگرسیون معمولی است که قادر است علاوه بر بیان آثار مستقیم، آثار غیرمستقیم و اثر کل هر یک از متغیرهای مستقل را برای متغیرهای وابسته نشان دهد و با بیان منطقی، روابط و همبستگی مشاهدهشده بین آثار را تفسیر کند. در واقع تحلیل مسیر یک نوع تحلیل نمونه معادلات ساختاری است که به محقق امکان میدهد مجموعهای از معادلات رگرسیون را به طور همزمان مورد آزمون قرار میدهد.
1-7- متغیرهای تحقیق
قابلیت شرکت: توانایی شرکت برای ترکیب، توسعه و تغییر شکل منابع موجود برای ایجاد ارزش برای مشتریان (تیس و همکاران، 1997).
الف) قابلیت نوآوری شرکت: توانایی ایجاد ارزش هستهای که ایجاد ارزش برتر و مداومی را برای مشتری فراهم کند (پسوان و همکاران، 2009). قابلیت نوآوری یک استراتژی مهم است که سازمان به عنوان ابزاری برای به دست آوردن مزیت رقابتی و افزایش بقا در بازار رقابت جهانی از آن استفاده میکند با تمرکز بر قابلیت نوآوری میتوان زمینه ارتقا نوآوری را به وجود آورد نوآوری شرکت را قادر میسازد تا به طور مستمر مزایایی در ارزش ارائهشدهاش ایجاد کند و نه تنها موجب ارضاء نیازهای کنونی آنها شود بلکه ارزشی بیش از انتظارات آنها ارائه دهد در این تحقیق قابلیت نوآوری شرکت به عنوان عامل اصلی ایجاد ارزش و در نتیجه عملکرد مشتری محور در نظر گرفته میشود.
ب) ارزش ارائهشده توسط شرکت (VO): تعبیر شرکت از ایجاد ارزش و پاسخدهی به نیازهای مشتریان از طریق ارائه ارزش برتر به مشتریان (یولقا و اقرت، 2006). ارزش ارائهشده شرکت مدیریت سازمان جهت ارائه ترکیبی از عوامل ایجادکننده ارزش مثل قیمت، کیفیت، عملکرد، امکان انتخاب و سایر تسهیلات به مشتری اشاره میکند در این تحقیق ارزش ایجادشده از نظر شرکت بررسی میشود تا تأثیری که ارزش از دیدگاه شرکت بر ارزش از دیدگاه مشتری دارد را تبیین کنیم.
ج) ارزش دریافتی مشتریان (PVI): ارزیابی مقایسهای مشتریان از ارزش دریافتی از شرکت بر طبق انتظارات و منافع آنها (اوکاس و انجو، 2010). ارزش از دید مشتری در بازار و به وسیله ادراک مشتری از آنچه میپردازد و آنچه دریافت میکند، تعیین میشود و نه در کارخانه و از طریق تمایلات و مفروضات عرضهکننده. ارزش آنچه تولید میشود نیست بلکه آن چیزی است که مشتری به دست میآورد در این تحقیق ما بررسی میکنیم که آیا ارزش که مشتری دریافت میکند موجب بهبود عملکرد مشتری محور شرکت میشود یا نه؟
د) عملکرد مشتری گرا: هنگامیکه ارزش ارائهشده شرکت، ارزشی است که مشتریان جستجو میکنند موجب رضایت مشتری، حفظ مشتری و به دست آوردن مشتری جدید میشود که به آن عملکرد مشتری گرا میگویند (اوکاس و انجو، 2010).
ح) رهبری تحولگرای مدیران: رهبران تحولگرا دارای چهار ویژگی بارز هستند (جانگ و همکاران، 2003).
سایت های دیگر :