معیار رهبری شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار راهبرد شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار کارکنان شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار شراکتها و منابع شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار فرایندها، محصولات و خدمات شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.معیار نتایج مشتریان شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار نتایج کارکنان شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار نتایج جامعه شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار نتایج کلیدی شرکت گاز استان مرکزی در وضعیت مطلوب قرار دارد.
معیار ارزیابی پاسخگویان در خصوص عملکرد شرکت گاز استان مرکزی بر حسب ویژگیهای جمعیتشناختی (جنسیت، مدرک تحصیلی، جایگاه شغلی) تفاوت معنی داری وجود دارد.1-7 قلمرو تحقیق:
1-7-1 قلمروموضوعی تحقیق:
این پژوهش در حوزه بازاریابی و رفتار سازمانی تحت عنوان ((ارزیابی تعالی سازمانی شرکت گاز استان مرکزیبر اساس مدل EFQM)) انجام گرفته است.
1-7-2 قلمرو مکانی تحقیق:
تحقیق حاضر در شرکت گاز استان مرکزی انجام گرفته است.
1-7-3 قلمرو زمانی تحقیق:
این تحقیق از مهر ماه 1393 تا دی 1393 ادامه داشته است.
1-8 تعاریف متغیرها
1-8-1تعاریف مفهومی متغیرها
تعالی سازمانی: تعالی سازمانی عبارت است از: معرفی تعمدی و منطقی، ایجاد تقویت و اشاعه به منظور بهبود اثربخشی سازمان (لوتانز،2000).
ابعاد متغیر تعالی سازمانی
رهبری: عنصر رهبری را آنگاه در مییابیم که کارکنان خود را از قید مقررات جاری رها کرده و در خلق شرایط و مقررات جدید مشارکت نمایند پیتر سنگه[4] (گرامی، 1384، ص 19)
راهبرد[5]: سازمانهای متعالی مأموریت و چشم انداز خود را از طریق توسعه یک راهبردها، برنامه مشی کنند. خط متمرکز بر ذی نفعان پیاده می ها، اهداف و فرآیندها برای تحقق راهبرد، توسعه داده شوند. شده و جاری میشوند.
کارکنان[6]: سازمانهای متعالی، کارکنانشان را ارج مینهند و فرهنگی را ایجاد میکنند که تحقق اهداف فردی و سازمانی همراه با منافع متقابل را ممکن میسازد. آنها قابلیتهای کارکنان خود را توسعه داده و عدالت و برابری را ترویج میدهند.
شراکت و منابع[7]: سازمانهای متعالی شراکتهای خارجی، تأمین کنندگان و منابع داخلی را به منظور پشتیبانی از راهبرد و خطمشیها و عملیات اثر بخش فرآیندها، برنامهریزی و مدیریت میکنند.فرآیندها، محصولات و خدمات[8]: سازمانهای متعالی فرآیندها، محصولات و خدمات را به منظور خلق ارزش افزوده برای مشتریان و سایر ذی نفعانشان طراحی و مدیریت کرده و بهبود میدهند.
نتایج مشتریان[9]: سازمانهای متعالی مجموعهای از شاخصهای عملکردی و دستاوردهای مرتبط را بر مبنای نیازها به انتظارات مشتریانشان برای تعیین جاری سازی موفق راهبرد و خطمشی
سایت های دیگر :