فهرست مطالب:
چکیده 1
فصل اول ـ کلیات تحقیق 2
1 ـ 1 مقدمه 2
1 ـ 2 بیان موضوع تحقیق 4
1 ـ 3 طرح مسأله ی تحقیق 4
1 ـ 4 ضرورت و اهمیت تحقیق 5
1 ـ 5 اهداف تحقیق 6
1 ـ 6 سؤالات تحقیق 7
1 ـ 7 تعریف عملیاتی واژه ها 7
1 ـ 8 روش کلی تحقیق 9
1 ـ 9 قلمرو تحقیق 9
1 ـ 10 ساختار تحقیق 9
فصل دوم ـ مبانی نظری و پیشینه ی تحقیق 11
2 ـ 1 پیشگفتار 11
2 ـ 2 مبانی و مفاهیم نظری 12
2 ـ 2 ـ 1 اطلاعات ( جایگاه اطلاعات در سازمان ) 12
2 ـ 2 ـ 2 اطلاعات مورد نیاز در مورد رویدادها 13
2 ـ 2 ـ 3 تعریف سیستم و اطلاعات حسابداری 14
2 ـ 2 ـ 4 مربوط بودن اطلاعات حسابداری در تصمیم گیری 15
2 ـ 2 ـ 5 نقش ذهنیت تصمیم گیرنده از مفهوم حسابداری 16
2 ـ 2 ـ 6 طبقه بندی تصمیم گیرندگان 19
2 ـ 2 ـ 7 اطلاعات غیر حسابداری 21
2 ـ 2 ـ 8 تئوری اقتصادی اطلاعات 22
2 ـ 2 ـ 9 موانع فنی عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری 22
2 ـ 2 ـ 10 موانع فنی مربوط به كاركنان در عدم ارائه اطلاعات حسابداری مدیریت 26
2 ـ 2 ـ 11 موانع فرهنگی عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری مدیریت 30
2 ـ 2 ـ 12 موانع رفتاری عدم استفاده مدیران از اطلاعات حسابداری 33
2 ـ 3 پیشینه تحقیق 36
2 ـ 3 ـ 1 مرور تحقیقات داخلی 36
2 ـ 3 ـ 2 مرور تحقیقات خارجی 40
فصل سوم ـ روش ( متدولوژی ) تحقیق 51
3 ـ 1 پیشگفتار 51
3 ـ 2 روش کلی تحقیق 52
3 ـ 3 تعریف جامعه ی آماری 52
3 ـ 4 تعریف نمونه و کفایت آن 52
3 ـ 5 روش نمونه گیری و دلیل انتخاب 53
3 ـ 6 روش های گرد آوری داده ها و کاربرد 53
3 ـ 7 ابزار تحقیق و کاربرد 54
3 ـ 8 پایایی و روایی پرسش نامه 54
3 ـ 8 ـ 1 روایی پرسش نامه 55
3 ـ 8 ـ 2 پایایی پرسش نامه 56
3 ـ 9 روش ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده ها 57
3 ـ 9 ـ 1 روش های آماری 57
3 ـ 9 ـ 2 سایر روش ها 58
3 ـ 9 ـ 3 مدل تحقیق 64
3 ـ 9 ـ 4 نرم افزارهای مورد استفاده 64
فصل چهارم ـ یافته های تحقیق 65
4 ـ 1 پیشگفتار 65
4 ـ 2 توصیف جامعه آماری 66
4 ـ 2 ـ 1 توصیف اطلاعات جمعیت شناختی پرسش نامه 66
4 ـ 3 توصیف یافته ها 69
4 ـ 4 تحلیل هم خوانی نظرات 70
4 ـ 4 ـ 1 تحلیل هم خوانی نظرات مدیران با سمت های مختلف 70
4 ـ 4 ـ 2 تحلیل هم خوانی نظرات مدیران با سطح تحصیلات متفاوت 72
4 ـ 5 تحلیل عوامل 74
4 ـ 5 ـ 1 سنجش تأثیر عوامل 74
4 ـ 5 ـ 1 ـ 1 سنجش تأثیر عوامل فنی 74
4 ـ 5 ـ 1 ـ 2 سنجش تأثیر عوامل رفتاری 75
4 ـ 5 ـ 1 ـ 3 سنجش تأثیر عوامل فرهنگی 76
4 ـ 5 ـ 2 رتبه بندی و ضریب اهمیت موانع اصلی با روش FAHP 77
4 ـ 5 ـ 3 رتبه بندی و ضریب اهمیت شاخص ها با روش FAHP 81
4 ـ 5 ـ 3 ـ 1 رتبه بندی و ضریب اهمیت شاخص های فنی 81
4 ـ 5 ـ 3 ـ 2 رتبه بندی و ضریب اهمیت شاخص های رفتاری 84
4 ـ 5 ـ 3 ـ 3 رتبه بندی و ضریب اهمیت شاخص های فرهنگی 85
4 ـ 5 ـ 4 جمع بندی ساختار سلسله مراتبی 87
فصل پنجم ـ تلخیص ، نتیجه گیری و پیشنهادات 89
5 ـ 1 پیشگفتار 89
5 ـ 2 پاسخ به سؤالات پژوهش 90
5 ـ 2 ـ 1 پاسخ به سؤال فرعی اول 90
5 ـ 2 ـ 2 پاسخ به سؤال فرعی دوم 91
5 ـ 2 ـ 3 پاسخ به سؤال فرعی سوم 91
5 ـ 2 ـ 4 پاسخ به سؤال فرعی چهارم 92
5 ـ 2 ـ 5 پاسخ به سؤال فرعی پنجم 93
5 ـ 2 ـ 6 پاسخ به سؤال اصلی تحقیق 94
5 ـ 3 مقایسه با نتایج تحقیقات مشابه 95
5 ـ 4 نتیجه گیری 96
5 ـ 4 ـ 1 نتایج مربوط به متغیرهای جمعیت شناختی 96
5 ـ 4 ـ 2 موانع بکارگیری اطلاعات حسابداری کافی بر تصمیم گیری مدیران 96
5 ـ 4 ـ 3 نتایج حاصل از تحلیل هم خوانی نظرات 97
5 ـ 5 پیشنهادات 98
5 ـ 5 ـ 1 پیشنهادات کاربردی مبتنی بر نتایج تحقیق 98
5 ـ 5 ـ 2 پیشنهادات برای تحقیقات آتی 99
5 ـ 6 محدودیت های تحقیق 100
فهرست منابع 101
پیوست ها 106
پرسش نامه 107
چکیده انگلیسی 113
2 ـ 1 جدول جمع بندی سوابق تحقیق 44
3 ـ 1 محاسبه آلفای کرونباخ برای 19 سؤال پرسش نامه به صورت کلی 57
3 ـ 1 محاسبه آلفای کرونباخ برای تک تک سؤالات پرسش نامه 57
4 ـ 1 آمار توصیفی متغیرهای سن و سابقه خدمت 66
4 ـ 2 جدول فراوانی اعضای جامعه آماری بر حسب سن 66
4 ـ 3 جدول فراوانی اعضای جامعه آماری بر حسب جنسیت 67
4 ـ 4 جدول فراوانی اعضای جامعه آماری بر حسب مدرک تحصیلی 68
4 ـ 5 جدول فراوانی اعضای جامعه آماری بر حسب سمت 69
4 ـ 6 بررسی دیدگاه های کارمندان با سمت های مختلف 71
4 ـ 7 محاسبات تحلیل عوامل با سمت های مختلف 71
4 ـ 8 بررسی دیدگاه های کارمندان با سطح تحصیلات مختلف 72
4 ـ 9 محاسبات تحلیل عوامل با سطح تحصیلات مختلف 73
4 ـ 10 تعاریف عملیاتی متغیر مستقل سؤال اول 74
4 ـ 11 فراوانی پاسخ به سؤالات سؤال اول 74
4 ـ 12 شاخص های متغیر عوامل رفتاری 75
4 ـ 13 فراوانی پاسخ به سؤالات سؤال دوم 75
4 ـ 14 شاخص های متغیر عوامل فرهنگی 76
4 ـ 15 فراوانی پاسخ به سؤالات سؤال سوم 76
4 ـ 16 اعداد فازی متناظر با ارجحیتها درمقایسات زوجی 77
4 ـ 17 تعیین درجه اهمیت موانع اصلی از دید پاسخگوی اول 78
4 ـ 18 ماتریس مقایسات زوجی فازی عوامل اصلی از دید پاسخگوی اول 78
4 ـ 19 اولویت بندی عوامل اصلی با بهره گرفتن از روش FAHP 81
4 ـ 20 تعیین درجه اهمیت شاخص های موانع فنی 82
4 ـ 21 اولویت بندی شاخص های موانع فنی با بهره گرفتن از روش FAHP 83
4 ـ 22 تعیین درجه اهمیت شاخص های موانع رفتاری 84
4 ـ 23 اولویت بندی شاخص های موانع رفتاری با بهره گرفتن از روش FAHP 85
4 ـ 24 تعیین درجه اهمیت شاخص های موانع فرهنگی 86
4 ـ 25 اولویت بندی شاخص های موانع رفتاری با بهره گرفتن از روش FAHP 86
4 ـ 26 فراوانی پاسخ به سؤالات عوامل اصلی 87
4 ـ 27 فراوانی پاسخ به سؤالات تحقیق 88
5 ـ 1 اولویت بندی شاخص های عوامل فنی 92
5 ـ 2 اولویت بندی شاخص های عوامل رفتاری 92
5 ـ 3 اولویت بندی شاخص های عوامل فرهنگی 93
5 ـ 4 درجه اهمیت شاخص های عوامل فنی 93
5 ـ 5 درجه اهمیت شاخص های عوامل فرهنگی 94
5 ـ 6 درجه اهمیت شاخص های عوامل رفتاری 94
5 ـ 7 جدول نهایی تحقیق 97
پ ـ 1 اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت هر یک از موانع اصلی 109
پ ـ 2 اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت شاخص های عوامل فنی 110
پ ـ 3 اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت شاخص های عوامل رفتاری 111
پ ـ 4 اولویت بندی و تعیین درجه اهمیت شاخص های عوامل فرهنگی 112
3 ـ 1 تقاطع 1M و 2M 62
4 ـ 1 وضعیت افراد پاسخ دهنده بر حسب سن 67
4 ـ 2 وضعیت افراد پاسخ دهنده بر حسب جنسیت 67
4 ـ 3 وضعیت افراد پاسخ دهنده بر حسب مدرک تحصیلی 68
4 ـ 4 خروجی نرم افزار Expert Choice اولویت بندی نهایی شاخص های موانع فنی 83
4 ـ 5 خروجی نرم افزار Expert Choice اولویت بندی نهایی شاخص های موانع رفتاری 85
4 ـ 6 خروجی نرم افزار Expert Choice اولویت بندی نهایی شاخص های موانع فرهنگی 86
چکیده